بازدید اعضای شورا شهر مشهد از ایستگاه‌های استقبال از بهار
کد خبر: 3585783
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

بازدید اعضای شورا شهر مشهد از ایستگاه‌های استقبال از بهار

گروه اجتماعی: اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، ششم فروردین‌ماه از ایستگاه‌های استقبال از بهار و اقدامات مدیریت گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد در نوروز 96 بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ازخراسان رضوی، محمد آصفی‌یزدی، حسن پژمان، حسنعلی اخلاقی، خلیل موحدی، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، ششم فروردین‌ماه از ایستگاه‌های استقبال از بهار و اقدامات مدیریت گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد در نوروز 96 بازدید کردند.
در ابتدای این بازدید اعضا شورا شهر از پروژه بزرگ زیباسازی مسیر ریلی راه‌آهن به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیباسازی شهری که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و همکاری راه‌آهن خراسان رضوی با هدف ایجاد چشم‌انداز زیبای بصری برای میلیون‌ها زائر واردشده از مسیر راه‌آهن، بازدید کردند.
در پروژه بزرگ زیباسازی مسیر ریلی راه‌آهن که این پروژه از ایستگاه تپه سلام آغاز شده و تا ایستگاه راه‌آهن مشهد که در طول 10 کیلومتر ادامه دارد، چندین اثر نقاشی دیواری به متراژ 25 هزار متر مربع و یک اثر محیطی توسط هنرمندان به اجرا در آمده است.
تلاش هنرمندان خالق اثر بر آن بوده تا چشم‌اندازی زیبا در مسیر ورودی مسافران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) خلق کنند تا آماده‌سازی ذهنی برای برقراری ارتباط عاطفی قوی بین مشتاقان زیارت امام مهربانی‌ها انجام پذیرد.
علاوه براین اعضای شورای شهر از بزرگ‌ترین مسجد راه‌آهن کشور که در ایستگاه تپه سلام قرار دارد، بازدید کردند، همچنین در ایستگاه استقبال از بهار راه‌آهن مشهد حضور یافته و علاوه بر در جریان قرار گرفتن از اقدامات ستاد استقبال از بهار در این ایستگاه به زائران بارگاه منور رضوی خیر مقدم گفتند.
با توجه به فعالیت شبانه‌روزی تعدادی از مساجد مشهد در ایام نوروز که فعالیت خود را از 28 اسفندماه آغاز کرده و تا پایان 14 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت، از مسجد 72 تن در حاشیه میدان امام حسین(ع) نیز توسط اعضای شورای اسلامی شهر مشهد بازدید به عمل آمد.
در ادامه این بازدید، اعضای شورای شهر در ايستگاه استقبال از زائر مبادی ورودی شهر در محور قوچان(منطقه10) حضور یافته و در جریان اقدامات این ایستگاه در ایام نوروز برای استقبال از زائران بارگاه منور رضوی قرار گرفتند.
در باکس‌های اطلاع‌رسانی ویژه تاکسیرانان نقشه ایران و مشهد، نقشه راهنمای گردشگری به زبان فارسی، عربی و انگلیسی، کارت سامانه اطلاع‌رسانی زائر، برچسب المان‌ها و جاذبه‌های گردشگری، تراکت‌های نایب‌الزیاره و ... وجود دارد که زائران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند؛ هزار باکس‌ اطلاع‌رسانی در اتوبوس‌ها و 200 باکس در تاکسی‌ها نصب خواهد شد.
یادآور می‌شود، بازدید از نمایشگاه بین‌المللی به عنوان یکی از مراکز اسکان زائران در ایام نوروز و نمایشگاه مشهد دوست‌داشتنی و برنامه‌های متنوع این نمایشگاه از دیگر برنامه‌های این بازدید بود، علاوه بر این مدیریت گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد به منظور استقبال از زائران بارگاه منور رضوی و بهره‌مندی آن‌ها از مناطق گردشگری مشهد اقدام به تولید محصولات گردشگری ویژه ایام نوروز کرد.
captcha