چقدر در معرفی اسلام به دنیا موفق بودیم؟/ در تربیت نیروهای بین‌المللی كم كار كردیم
کد خبر: 3585799
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹

چقدر در معرفی اسلام به دنیا موفق بودیم؟/ در تربیت نیروهای بین‌المللی كم كار كردیم

گروه معارف: استاد آرژانتينی دانشگاه مجازی جامعةالمصطفی(ص) اعتقاد دارد كه ما خیلی در معرفی اسلام به دنیا موفق نبودیم البته به جز در مواردی كه با برنامه‌ریزی قوی وارد شدیم مانند بازتابی كه جمهوری اسلامی ایران در لبنان و نیجریه داشته است.

پروفسور سهیل اسعد (ادگاردو روبین) از آرژانتین و استاد دانشگاه مجازی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در پاسخ به اینكه ما چقدر در معرفی اسلام به دنیا موفق بودیم؟ گفت: خیلی موفق نشدیم مگر در جاهایی كه با برنامه ریزی قوی‌تری ورود پیدا كردیم مانند بازتابی كه جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در لبنان و نیجریه داشته است و یا در برخی از جاهای دیگر كه موفق بودیم اما به‌صورت كلی ما در یك راه پرمشقت و دشواری قرار داریم چون منتقل كردن معارف دینی نیاز به نیروی بشری دارد.

در تربیت نیروهای بین‌المللی كم كار كردیم

این مبلغ اسلامی و مشهور آرژانتینی با تصریح اینكه ما در تربیت نیروی بین‌المللی بسیار كم كار كردیم، گفت: گاهی اوقات هم اشتباه ما در این بود كه معیارهایی اتخاذ كردیم كه معیارهای غیر بین‌المللی است به عنوان مثال ما افرادی را داریم كه تاكنون 200 كتاب نوشته‌اند اما هیچ اعتباری در دنیا ندارند در حالی كه انشتین با نوشتن 4 مقاله تاریخ علوم را تغییر داد.

اسعد در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه پیشنهاداتی در این زمینه پرداخت و گفت: تحول در علوم انسانی و تبدیل آن به علوم انسانی اسلامی نیاز به یك پروژه چند بعدی دارد و این گونه نیست كه چند استاد دانشگاه گفت‌و‌گو داشته باشند تا تحول ایجاد شود بلكه باید بحث بسیار عمیق‌تر در حد تحول عناصر فرهنگی جامعه باشد.

وی همچنین نقش تربیت را یادآور شد و افزود: اگر نتوانیم در نظام تربیتی خود به‌صورت تدریجی تحویل ایجاد كنیم كار بسیار سخت خواهد بود و مسلماً با نوشتن مقاله و برگزاری همایش‌ها این مسئله محقق نخواهد شد.

اسلامی كردن علوم، نیاز به ابزارها، رفتارها و قالب‌های اسلامی دارد

مجری برنامه «اسلام جواب می‌دهد» شبكه هیسپان تی وی اضافه كرد: اسلامی كردن علوم انسانی یك شعار بسیار بزرگی است و سطح بسیار بالایی دارد؛ زیرا برای اسلامی كردن علوم، ابزارها، عقول، رفتارها و قالب‌ها باید اسلامی باشند و این كار زیادی است و زمان زیادی هم می‌برد اما ابتدای كار اگر بتوانیم نظام تربیتی و آموزشی را كمی اسلامی‌تر كنیم در آنجا شاید بتوانیم سنگ اول را برداریم.

captcha