فعالیت‌های خیمه‌های معرفت دینی در تمام اماكن مذهبی شیراز گسترش یابد/ لزوم اهتمام تمام دستگاه‌ها
کد خبر: 3585801
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۰
عالیشوندی:

فعالیت‌های خیمه‌های معرفت دینی در تمام اماكن مذهبی شیراز گسترش یابد/ لزوم اهتمام تمام دستگاه‌ها

گروه اجتماعی: فرماندار شیراز خواستار گسترش و راه‌اندازی خیمه‌های معرفت دینی و فعالیت‌های این‌چنینی در تمام امامزادگان و مكان‌هایی كه به نحوی برای مردم قابل تكریم و احترام است، شد و بر لزوم همكاری تمام دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه تأكید كرد.

حیدر عالیشوندی، فرماندار شیراز در حاشیه بازدید از خیمه معرفت دینی حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، برپایی این خیمه را كار بسیار ارزشمند و زیبا توصیف كرد و گفت: در این خیمه‌ها برنامه‌های مختلفی برای اقشار مختلف مردم اعم از كودكان و بزرگسالان و جوانان و نوجوانان تدارك دیده شده است.

برپایی خیمه‌های معرفت دینی؛ راهكاری برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان

وی، اجرای برنامه‌های مناسب فرهنگی ـ هنری را از جمله نقاط قوت این خیمه‌ها برشمرد و افزود:‌ آینده نظام جمهوری اسلامی ایران توسط كودكان و نوجوانان و جوانان شكل می‌گیرد و به همین دلیل دشمنان ما تمام تلاش خود را بر روی هجمه‌های فرهنگی بر علیه این قشر معطوف كرده‌اند لذا اجرای برنامه‌های این چنینی نظیر خیمه های معرفت دینی با تنوع غرفه‌ها اقدامی بسیار ارزشمند و مناسب است.

عالیشوندی اظهار كرد: غرفه‌های چند رسانه‌ای و مشاوره با حضور روحانیان بسیار متبحر و متخصص از رونق بسیار خوبی برخوردارند كه در آن‌ها كارهای ریشه‌ای عمیق فرهنگی انجام می‌شود و با اقشار مختلف مردم هم تعامل مناسبی برقرار كرده‌اند.

استقبال بی‌نظیر از غرفه كودكان

فرماندار شیراز با بیان اینكه یكی از پرمخاطب‌ترین بخش این خیمه‌ها غرفه كودكان است كه با استقبال گسترده كودكان مواجه شده است، گفت: روحانیان متخصص با تبحری كه دارند موفق شده‌اند در این غرفه‌ها بخش زیادی از مردم را همراه خود كنند و قطعاً انجام چنین اقداماتی باید تقویت شود.

وی خواستار گسترش و راه‌اندازی خیمه‌های معرفت دینی و فعالیت‌های این‌چنینی در تمام امامزادگان و مكان‌هایی كه به نحوی برای مردم قابل تكریم و احترام است، شد و گفت: مسلماً برای گسترش این كار اوقاف به تنهایی نمی‌تواند در این عرصه موفق شود لذا باید تمام دستگاه‌ها و نهادهایی كه به نحوی در فرهنگ دخیل هستند به عرصه آمده و در این راه اوقاف را یاری رسانند.

عالیشوندی، جذاب‌ترین بخش این خیمه معرفت دینی را غرفه كودكان كه از استقبال بسیار زیادی برخوردار است و همچنین غرفه مخصوص شهدا عنوان كرد و گفت: حضور در غرفه شهدا موجب یادآوری و بازخوانی دوستان و همرزمانمان در دوران دفاع مقدس می‌شود.

اهتمام فرمانداری شیراز به رونق گردشگری مذهبی

فرماندار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری شعار رونق گردشگری مذهبی با محوریت سومین حرم اهل بیت(ع) در ایام نوروز امسال گفت: شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) و یكی از شهرهای مقدس ایران اسلامی است كه دارای بقاع متبركه فراوانی است لذا یكی از مهم‌ترین اهتمام ما در ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان شیراز كه به ریاست فرمانداری است، توجه و رونق گردشگری مذهبی با محوریت سومین حرم اهل بیت(ع) و بقاع متبركه است.

وی همچنین ظرفیت‌های دیگر شیراز را یادآور شد و گفت: شیراز علاوه بر اینكه یك شهر مذهبی است، شهر ادب و هنر است كه در آن عرفان و ادیبان بزرگی پرورش یافته‌اند و همچنین دارای قدمت تاریخی و فرهنگی فراوانی است كه بر غنای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری این كلان‌شهر افزوده است.

captcha