فرهنگ کار در راستای تحقق شعار سال تقویت شود
کد خبر: 3585819
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

فرهنگ کار در راستای تحقق شعار سال تقویت شود

گروه سیاست و اقتصاد: آیت‌الله حیدری با بیان اینکه مهم‌ترین نقش مردم نیز در تحقق شعار سال تقویت فرهنگ کار میان جوانان است، گفت: اساس اقتصاد بر پایه بخش خصوصی و تعاون قرار دارد و دولت هم باید از بخش خصوصی حمایت کند.

آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به شعار سال 96 که با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است، اظهار کرد: تعیین این شعار از سوی مقام معظم رهبری ادامه شعار سال قبل است اما با بعد دیگری که به تولید و اشتغال اشاره دارد.

وی ادامه داد: تأکید ایشان بر اصل اقتصاد مقاومتی به آن دلیل است که ارتباط مستقیم با تولید دارد و هر اقتصادی که تولید، ابتکار و خلاقیت در آن نباشد، کاذب است. اقتصاد پویا کشور را در برابر اجانب مصونیت می‌بخشد و باعث می‌شود که نیروی بیکار وجود نداشته باشد.

آیت‌الله حیدری با تأکید بر اینکه بدون اشتغال امکان حرکت چرخه اقتصاد وجود ندارد، گفت: در این میان و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری وظایفی بر عهده دولت از جمله حمایت و ارائه تسهیلات به بخش خصوصی، ایجاد فرصت‌های شغلی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: همچنین مردم نیز در تحقق این شعار نقش دارند و مهم‌ترین آن تقویت فرهنگ کار در میان جوانان است. بسیاری از جوانان کار کردن را منوط به استخدام در ادارات دولتی می‌دانند اما باید گفت که دولت محدودیت‌های بسیاری دارد و نباید انتظار زیادی از آن داشت.

وی با بیان اینکه اساس اقتصاد بر پایه بخش خصوصی و تعاون قرار دارد، ادامه داد: یکی از ارکان اقتصاد، دولت است اما در دیگر سو بخش خصوصی در زمینه‌های کشاورزی، کارگاه‌های کوچک تولیدی باید تقویت شود.

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه مسئولان خوزستانی در راستای تحقق این شعار باید اولویت را در مسائل شغلی و اقتصادی به خوزستانی‌ها دهند، گفت: خوزستان دارای منابع نفت، کشاورزی، پتروشیمی، گاز، فولاد است. اگرچه این طرح‌ها ملی هستند و استخدام در این حوزه‌ها از سراسر کشور انجام می‌شود اما باید سهم ویژه‌ای برای بومی‌های این استان اختصاص داده شود. به دلیل آنکه مدیریت این صنایع نام برده شده غیربومی است، فرصت‌های شغلی برای آنانی که دارای روابط فامیلی هستند فراهم می‌شود و دیگرانی که از این گونه ارتباطات ندارند دستش خالی می‌ماند و این ظلم مضاعفی به جوانان خوزستان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بنابراین باید این صنایع با نیروهای بومی استان خوزستان کمبود خود را تأمین کنند و اگر تخصص لازم و موردنیاز آنها در استان نبود می‌توانند از دیگر نقاط کشور جایگزین کنند. این نکته مهمی است که مسئولان دولت باید به آن ملتزم شوند و سازوکار قانونی آن از سوی مجلس ایجاد شود. به دلیل عمل نکردن به این موضوع است که نرخ بیکاری استان خوزستان دو برابر نرخ بیکاری کل کشور است و این شایسته این استان و کربلای ایران نیست.

captcha