"شبکه‌های غیر اجتماعی" در انگلیس!
کد خبر: 3585865
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

"شبکه‌های غیر اجتماعی" در انگلیس!

روزنامه دیلی میل در سرمقاله ای با عنوان " شبکه های غیراجتماعی " به مضرات امنیتی شبکه های اجتماعی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از العالم، دیلی میل با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در این کشور نوشت: آدریان آجائو عامل حملۀ تروریستی منطقه وِست مینستر در مرکز لندن که هفته گذشته 4 نفر را کشت، کمی پیش از اجرای حملۀ خود پیامی را با "واتساپ" به فردی نامعلوم فرستاده بود.
این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد: پلیس و دیگر نیروهای امنیتی انگلیس که درباره حملۀ وست میسنتر تحقیق می کنند، درپی یافتن کسی هستند که آجائو برایش با واتساپ پیام فرستاده بود، ولی نتوانسته اند این فرد را پیدا کنند زیرا همۀ شبکه های اجتماعی کُد دار می باشد.
دیلی میل اعلام کرد : آمبر رود وزیر کشور انگلیس خواستار دادن اختیار باز کردن و خواندن پیام های اینترنتی کُد دار به سرویس های اطلاعاتی و امنیتی شده است.
دیلی میل نوشت : دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) سال 2016 برای آگاهی از اطلاعات موجود در موبایل آیفون یک قاتل حرفه ای، با ارائه دادخواستی به دستگاه قضائی خواستار اجبار شرکت اپل به افشای اطلاعات موبایل وی شده بود ولی شرکت با این درخواست مخالفت کرد.
دیلی میل در پایان سرمقاله خود نوشت : واتساپ به حریم خصوصی که برای مشتریانش فراهم کرده است ، افتخار می کند ولی باید بداند که این حریم خصوصی گاه مورد سوء استفاده قرار می گیرد لذا باید در شرایط استثنائی این حریم خصوصی را بشکند.
captcha