پاسخگویی غرفه سوالات به زائران در آستان امامزاده موسی مبرقع(ع) به 4 زبان
کد خبر: 3585910
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷

پاسخگویی غرفه سوالات به زائران در آستان امامزاده موسی مبرقع(ع) به 4 زبان

گروه فرهنگی: غرفه پاسخگویی به سوالات و راهنمایی زائران به چهار زبان در خیمه معرفت آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) برپا شده و جوابگوی خیل عظیم زائران ایرانی و خارجی در ایام نوروز است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم به نقل از ستاد خبری طرح آرامش بهاری نوروز 96 اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) از جمله بقاع متبرکه شاخص و محل تکریم شهروندان قمی و زائرانی از اقصی نقاط ایران و جهان می‌باشد.
این امامزاده واجب‌التعظیم فرزند امام نهم شیعیان حضرت جوادالائمه(ع) و برادر تنی امام هادی(ع) بوده و در سن 40 سالگی از مدینه قم مهاجرت نمود؛ وی تا پایان عمر در این شهر سکونت گزید و جزو بزرگان و اعاظم قم به شمار می‌رفت.
نسب بسیاری از سادات هند و پاکستان به امامزاده موسی مبرقع(ع) می‌رسد، او همچنین پس از امام علی النقی(ع) متولی موقوفات حضرت امام محمد تقی(ع) بود.
با توجه به اهمیت این بقعه متبرکه، یکی از خیمه‌های معرفت شاخص طرح آرامش بهاری همه ساله در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب‌التعظیم برپا می‌شود، خیمه‌ای با چندین غرفه که پذیرای خیل عظیم زائران و گردشگرانی است که قم را به عنوان یکی از مقصدهای سفر انتخاب کرده‌اند.
با توجه به حضور همیشگی زائرانی از کشورهای مختلف در این بقعه متبرکه، غرفه پاسخگویی به سوالات و راهنمایی زائران به زبان‌های خارجی هم در این خیمه معرفت برپا می‌شود.
امسال هم در طول تعطیلات عید و اجرای طرح آرامش بهاری، غرفه چهار زبانه‌ پاسخگویی به سوالات شرعی با حضور مبلغان روحانی در حرم امامزاده موسی مبرقع(ع) دایر شده است.
در این غرفه به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و اردو، به سوالات مخاطبان پاسخ داده می‌شود که طی چند روز گذشته، با استقبال گسترده زائران خارجی و ایرانی روبرو شده است.
captcha