آموزش و پرورش فارس،‌ رتبه نخست اسكان میهمانان نوروزی را كسب كرد
کد خبر: 3585990
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
آذری مطرح كرد:

آموزش و پرورش فارس،‌ رتبه نخست اسكان میهمانان نوروزی را كسب كرد

گروه اجتماعی: مدیركل آموزش و پرورش فارس گفت: این اداره‌كل کماکان رتبه اول کشور را در پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حمیدرضا آذری، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 8 فروردین‌ماه در حاشیه بازدید از ستاد اسکان فرهنگیان ناحیه 4 شیراز گف: آموزش و پرورش فارس میان تمام ادارات آموزش و پرورش كشور، کماکان رتبه اول کشور را در پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اسكان گردشگران نوروزی در مدارس این استان گفت: تاكنون یك میلیون و 389 هزار نفر روز در مدارس فارس اسكان یافته‌اند.

آذری اظهار كرد: از آغاز اسکان میهمانان نوروزی تاکنون بیشترین میهمان اسکان یافته در مدارس فارس از استان‌های اصفهان،آذربایجان شرقی و کرمان بودند.

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه هدف آموزش و پرورش از راه‌اندازی ستادهای اسکان درآمدزایی نیست، گفت: علی‌رغم محدودیت‌های مالی تلاش کردیم تا مدارس را مجهز به وسایل رفاهی میهمانان کنیم.

وی با یادآور یاینكه پرداخت وجه از سوی مسافرین تنها برای جبران بخشی ازهزینه نگهداری مدارس خواهد بود، گفت:امسال با آماده‌سازی 18300 کلاس درس و خوابگاه‌ها و اردوگاه‌های دانش‌آموزی، دانشگاه فرهنگیان، معلم سرا و سالن‌های ورزشی، ظرفیت اسکان نزدیک به 320 هزار نفر شب در استان و 180 هزار نفر شب در شیراز ایجاد شده است.

آذری در خصوص آخرین آمار اسکان مهمانان نوروزی گفت: تا صبح روزسه‌شنبه 8 فروردین‌ماه تعداد 468 هزارنفر در قالب 126هزار و پانصد خانواده و در مجموع یك میلیون و 389 هزار و پانصد نفر شب در مدارس و اماکن متعلق به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شده‌اند.

captcha