پوتین: حمله آمریکا به سوریه نقض قوانین بین‌المللی است
کد خبر: 3587510
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲

پوتین: حمله آمریکا به سوریه نقض قوانین بین‌المللی است

گروه بین‌الملل: کرملین اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، معتقد است حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در استان حمص سوریه، نقض قوانین بین‌المللی است و شدیداً به روابط مسکو ـ واشنگتن آسیب وارد می‌کند.

پوتین: حمله آمریکا به سوریه نقض قوانین بین‌المللی است
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از «پرس تی وی»، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در این باره گفت: پوتین حمله آمریکا را اقدامی تجاوزکارانه علیه یک کشور دارای حاکمیت و مبتنی بر بهانه‌ای ساختگی عنوان کرده است.
وی افزود: این حمله با هدف انحراف اذهان عمومی جهان از مرگ‌ومیر غیرنظامیان در عراق صورت گرفته است.
پسکوف گفت: روسیه معتقد است که سوریه تسلیحات شیمیایی ندارد و حمله آمریکا به‌ناچار مانعی جدی بر سر راه ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی علیه تروریسم ایجاد خواهد کرد.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، امروز جمعه گفت: هیچ یک از نیروهای این کشور در حملات موشکی آمریکا به استان حمص سوریه کشته نشده‌اند.
همچنین ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفت: حملات موشکی آمریکا به سوریه امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند.
رئیس کمیته دفاعی و امنیتی مجلس اعلای روسیه پیش‌تر گفته بود: روسیه خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل به‌منظور بررسی این حمله خواهد شد.
ویکتور اوزروف، درباره گسترش حملات هوایی آمریکا هشدار داد و گفت: این حملات اقدامی تجاوزکارانه از سوی آمریکا علیه یک کشور عضو سازمان ملل است.
کنستانتین کوساچف، رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس اعلای روسیه، نیز گفت: این حمله همکاری روسیه با آمریکا برای حل‌وفصل بحران سوریه را به ابهام کشانده است.
روسیه روز پنج‌شنبه هشدار داد: در صورتی که آمریکا اقدامی نظامی علیه سوریه انجام دهد، این موضوع می‌تواند عواقبی منفی به دنبال داشته باشد.
ولادیمیر سافرانوف، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، گفت: در صورتی که اقدام نظامی صورت گیرد، همه مسئولیت بر عهده کسانی خواهد بود که چنین اقدام تردیدآمیز تراژیکی را آغاز کردند.
وی با اشاره به کشورهایی که به بهانه خشونت، تروریسم و هرج‌ومرج با مداخله نظامی غرب روبرو شدند، گفت: «به عراق نگاه کنید، به لیبی نگاه کنید.»
ارتش آمریکا بامداد جمعه 59 موشک کروز توماهوک، به چندین هدف در پایگاه الشعیرات در استان حمص در غرب سوریه شلیک کرد.
این حمله پس از آن انجام شد که آمریکا و متحدان غربی‌اش دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، را مسئول حملات شیمیایی به استان ادلب قلمداد کردند. دولت سوریه قویاً این اتهام را رد کرده است.
 
captcha