هر رنج و زحمتی که برای مردم حاصل شود همه ما را نگران می‌کند
کد خبر: 3587531
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
ضمن بازدید از مناطق زلزله‌زده خراسان رضوی؛

هر رنج و زحمتی که برای مردم حاصل شود همه ما را نگران می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازید از مناطق زلزله‌زده خراسان رضوی با اشاره به اینکه از طرف مجمع تشخیص آمده، گفت: ابلاغ کننده سلام رهبری به مردم حادثه دیده هستم و از طرف ایشان از تمام مسئولین و نیروهای امدادی تشکر می کنم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ایسنا نوشت: محسن رضایی، با بیان اینکه هر رنج و زحمتی که برای مردم حاصل شود همه ما را نگران می کند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز همین طور و من سلام ایشان را به تمامی مردم اهالی محترم، آقای فرماندار  و نیروهایی که از ادارات آمدند می‌رسانم.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی از این بازدید ابلاغ پیام مقام معظم رهبری به مردم و مسئولین بود، تصریح کرد: همچنین به اینجا آمدم تا با مردم حادثه دیده همدردی کرده و اگر کمکی از دستمان بر بیاید در خدمت مردم باشیم.

رضایی افزود: امیدوارم با ادامه تلاش‌های نیروهای امدادی زندگی مردم هرچه سریع‌تر به حالت طبیعی خود برگردد و علاوه بر تعداد تلفات و مقدار ساختمان‌های از بین رفته به مسائل امنیتی که ممکن است بعضی از عناصر از جاهای مختلف ورود کنند و این در زلزله‌های گذشته وجود داشته، احتمال سرایت بیماری‌ها  و آرامش مردم نیز دقت شود.

وی با اشاره به قدرت بالای این زلزله، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اینکه قدرت زلزله 6 ریشتر بوده، تلفات و خسارات نسبتا به زلزله رودبار یا بم که آنجا هم قدرت زمین لرزه بین 6 تا 7 بوده اصلا قابل مقایسه نیست و در این جز عنایت حضرت رضا(ع) هیچ چیز دیگری را نمی‌توانیم ببینیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به زلزه رودبار، بیان کرد: در رودبار که برای اولین بار قرارگاه سازندگی سپاه به آنجا برده شد و یک ماه کامل در آنجا مستقر شدم و آقای عبدالله نوری هم آن زمان از طرف وزارت کشور آنجا حضور داشتند، در 40 روزی که آنجا بودیم 5000 نفر از مردم کشته شدند. همچنین در زلزله بم 40 هزار نفر از مردم کشته شدند بر این اساس معلوم است که یک عنایتی در این سرزمین بوده که تلفات انسانی بحمد الله کم بوده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم همین مقدار هم که مردم در رنج و آسیب هستند هر چه زودتر با همکاری و کار دوستان ما در دولت و مجلس و دیگر ارگان ها برطرف شده و مردم آرامش خود را پیدا کنند.

رضایی با با اشاره به اقدامات سپاه پاسداران در راستای کمک به زلزله زدگان، گفت: سپاه پاسداران نیز از همان ابتدای حادثه خود را به منطقه رسانده و در حال حاضر نیروهای سپاه و بسیج در تمام روستاها فعال هستند و در کنار فرمانداری، هلال احمر و سایر ادارات  کمک‌های خوبی به مردم ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه آستان قدس هم وسایل و امکاناتی خوبی در اختیار گذاشته است، تصریح کرد: بخشی از آن را سپاه می‌گیرید و میان مردم توزیع می‌کند و بخشی از آن نیز توسط هلال احمر توزیع می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شاهد هماهنگی خوبی بین همه ادارات در اینجا هستم، خاطرنشان کرد: مهم این است که در مرحله آواربرداری بسیاری از وسایل مردم که زیر  آوار مانده‌اند درآمده و در اختیار مردم قرار بگیرد، همچنین در مرحله بعد نیز ساختمان ها باید به طور جدی ساخته شود.

captcha