موزه برلین؛ میزبان نمایشگاه پوشش زنان در ادیان
کد خبر: 3589303
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

موزه برلین؛ میزبان نمایشگاه پوشش زنان در ادیان

گروه بین‌الملل: موزه یهود برلین در جدیدترین نمایشگاه خود، موضوع حجاب زنان در ادیان اسلام، یهودیت و مسیحیت را به نمایش در آورده است.

موزه برلین؛ میزبان نمایشگاه پوشش زنان در ادیان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رایزنی فرهنگی ایران در آلمان در خبری به ایکنا اعلام کرد: این نمایشگاه تا اوایل ماه ژوئن(دهه دوم خردادماه سال جاری) در موزه یهود برلین (das jüdische Museum Berlin) ادامه دارد و برگزاری آن با توجه به مطرح‌شدن موضوع حجاب در محافل مختلف آلمان از اهمیت زیادی برخوردار است.
در نمایشگاه برلین به موضوع حجاب از دیدگاه ادیان مختلف پرداخته شده و مسئولان و برگزارکنندگان نمایشگاه با اشاره به اهمیت موضوع حجاب که در چند ماه اخیر نیز در بسیاری از محافل آلمانی مورد توجه قرار گرفته است، به دنبال پاسخ برخی از سؤالات در مورد حجاب در دین مسیحیت، اسلام و یهود هستند.
امروزه حجاب در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی جوامع مسلمان، مسیحی و یهودی اروپا از دیدگاه‌های مختلف به چالش کشیده می‌شود. این چالش‌ها می‌تواند موضوع پوشش حجاب در جوامع اروپایی به عنوان یک فرد اجتماعی ساده و یا یک معلم، پلیس و یا بحث ممنوعیت پوشش بورکینی(مایوی اسلامی) در سواحل فرانسه باشد.
در این بین سؤالات زیادی در ذهن مردم جوامع مختلف وجود دارد، اینکه حجاب یک خواست است یا یک اجبار؟ حجاب آزادی است یا محدودیت؟ حجاب حمایت و احترام می‌خواهد و یا ممنوعیت؟ این‌ها سؤالاتی است که باید هم در دل تاریخ برای رسیدن به پاسخ آن جستجو و هم فرهنگ‌های مختلف را بررسی کرد.

captcha