طرح بانکداری بدون ربا در قم بررسی شد
کد خبر: 3589310
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵

طرح بانکداری بدون ربا در قم بررسی شد

گروه اجتماعی: نشست کمیته بازنگری و نهایی‎سازی طرح بانکداری بدون ربا بر اساس موازین فقهی در قم و با حضور اساتید حوزوی و دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم،  این نشست علمی پیش از ظهر امروز 24 فروردین با حضور حجج اسلام والمسلمین احمد مبلغی عضو مجلس خبرگان رهبری، حسن آقا نظری شاهرودی رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، سید عباس موسویان عضو شورای فقهی بانک مرکزی و سید حسین میرمعزی معاون پژوهشی حوزه‏های علمیه در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
در ابتدای این نشست علمی حجت‎الاسلام والمسلمین مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی به تشریح علل و اهداف برگزاری این نشست علمی پرداخت.
وی گفت: طرحی با مشارکت علما و فضلای حوزه از سوی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی تنظیم و به مجلس رفت که به استحضار رهبری نیز رسید و این طرح امروز در این مکان با حضور شخصیت‎های مطرح حوزه ودانشگاه بررسی می‎شود.
در ادامه حجت‎الاسلام والمسلمین موسویان عضو شورای فقهی بانک مرکزی نیز به ارایه گزارشی پیرامون تاریچخه تدوین طرح بانکداری اسلامی و چگونگی اقدام در زمینه ارایه آن با فرمت نهایی به مجلس شورای اسلامی پرداخت.
سپس حجت‎الاسلام والمسلمین آقانظری رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: این کار باید به این شکل انجام شود که به شکل مستمر بانک مرکزی رابه اعتبار اینکه متولی بانک‎ها است، مورد خطاب قرار دهیم که رابطه خود را با بانک‎ها و موسسات چگونه مشخص می‎کند.
سخنران دیگر این مراسم نیز حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی معاون پژوهش حوزه ‏های علمیه بود.
captcha