آغاز ثبت نام سال تحصیلی جدید مدرسه عالی تفسیر
کد خبر: 3589922
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

آغاز ثبت نام سال تحصیلی جدید مدرسه عالی تفسیر

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر مدرسه عالی تفسیر از آغاز ثبت نام سال تحصیلی جدید این مدرسه برای پذیرش دانش‌پژوه خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله کریمی، مدیر مدرسه عالی تفسیر قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: مدرسه عالی تفسیر قرآن در سال دو بار پذیرش دارد که یکی برای ترم مهرماه و دیگری بهمن ماه است.
وی با بیان اینکه ثبت‌نام سال تحصیلی جدید از 26 فروردین ماه آغاز شده است بیان کرد: ثبت نام از علاقه‌مندان برای تحصیل در این مدرسه تا 16 اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت.
کریمی با اشاره به برخی شرایط لازم برای پذیرش عنوان کرد: طلابی که بخش کتبی پایه دهم حوزه را با موفقیت سپری کرده‌اند می‌توانند ثبت نام کنند همچنین بعد از آزمون ورودی از آنان آزمون علمی گرفته می‌شود.
مدیر مدرسه عالی تفسیر قرآن ادامه داد: سوره اسراء بر اساس تفسیر المیزان، علوم قرآن از کتب آیت‌الله معرفت، تفسیر سوره یوسف از تفسیر جوامع الجامع و نسخ براساس آراء آیت‌الله خویی از جمله منابع آزمون است که در قالب 50 سؤال تستی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه در آزمون علمی، مباحث تخصصی تفسیر و فقه و اصول امتحان گرفته خواهد شد افزود: در مجموع و با گذراندن آزمون‌ها 20 نفر در نهایت پذیرش می‌شوند و از مزایای این مدرسه شامل بهره‌مندی از بهترین استادان قرآنی کشور که برخی صاحب تفسیر هستند همچنین شهریه مناسب برخوردار خواهند شد.
وی با بیان اینکه دروس این مدرسه، عصرها تشکیل می‌شود اظهار کرد: پذیرش شدگان دوره سه ساله را می‌گذرانند و در سال تحصیلی جدید بنا داریم تا در طول هفته نیز نشست‌های تخصصی برگزار کنیم.
یادآور می شود مدرسه عالی تفسیر زیرمجموعه مجمع عالی تفسیر قرآن کریم است.
captcha