دانش‌آموزان 790 منطقه آموزش و پرورش در مسابقه درس‌هایی از قرآن به رقابت پرداختند
کد خبر: 3590106
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
آقابابایی:

دانش‌آموزان 790 منطقه آموزش و پرورش در مسابقه درس‌هایی از قرآن به رقابت پرداختند

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی کشور گفت: صبح امروز و به‌صورت همزمان 100 هزار دانش‌آموز از 790 منطقه آموزش و پرورش کشور در بیست و پنجمین مسابقه درس‌هایی از قرآن به رقابت پرداختند.

ابراهیم آقابابایی، معاون موسسه ترویج فرهنگ قرآنی کشور، ظهر امروز یک‌شنبه 27 فروردین ماه در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون سراسری درس‌هایی از قرآن که به صورت همزمان کشوری برگزار شد، با حضور در دبیرستان سمیه شهرستان خرم‌دره در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان اظهار کرد: امسال بیست و پنجمین دوره مسابقات دانش‌آموزی درسهایی از قرآن در کشور برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی 95- 96 در کل کشور 2 میلیون و 600 هزار دانش‌آموز از طریق دریافت پاسخنامه مسابقه که در مهرماه هر سال توسط مجریان مسابقه در مدارس تحویل دانش‌آموزان می‌شود، در این مسابقه شرکت کردند، گفت: بعد از 17 برنامه درس‌هایی از قرآن که توسط حاج‌آقا قرائتی و از تلویزیون پخش شد، پاسخنامه‌ها دریافت و دانش‌آموزانی که بالاترین امتیاز را دریافت کرده بودند در بیست و پنجمین دوره آزمون حضور پیدا کردند.

آقابابایی با بیان اینکه بیست و پنجمین آزمون دانش‌آموزی درس‌هایی از قرآن صبح امروز در 790 منطقه آموزش و پرورش کشور برگزار شد، تصریح کرد: 100 هزار دانش‌آموز دوره اول و دوم متوسطه در این آزمون شرکت داشتند و دو هزار و 500 برگزیده آزمون به موسسه ترویج فرهنگ قرآنی کشور معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

معاون موسسه ترویج فرهنگ قرآنی کشور گفت: با توجه به نظرسنجی صورت گرفته توسط مرکز رسانه‌ای صدا و سیما، برنامه درس‌هایی از قرآن یکی از برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون شناخته شده و با توجه به این فرصت و برای استفاده هرچه بیشتر قشر جوان به ویژه دانش‌آموزان این مسابقات طراحی و اجرا می‌شود.

captcha