کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار می‌شود
کد خبر: 3590244
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
به همت سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی؛

کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار می‌شود

گروه معارف: دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی(MashhadStemCells-2017) از 30 فروردین الی اول اردیبهشت ماه جاری به همت سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی (MashhadStemCells-2017) از 30 فروردین الی اول اردی‌بهشت ماه جاری به همت سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در چاچوب رویداد مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار خواهد شد.
دکتر حمیدرضا بیدخوری، معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی خراسان رضوی و دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی (MashhadStemCells-2017) با بیان اینکه شعار این کنگره «اکتشاف، ترجمان وکاربست» است، از شروع همزمان فعالیت ستاد استانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی خراسان رضوی در روز اول کنگره خبر داد.
وی افزود: این ستاد که با ریاست استاندار خراسان رضوی و عضویت مراکز فعال در این زمینه علمی فعالیت خواهد کرد، با هدف ارتقاء هم‌افزایی موجود بین مراکز علمی و فناوری استان و گردهم آوردن پژوهشگران و متخصصین بالینی علاقه‌مند و مرتبط در سه کمیسیون علوم و فنون، پژوهش‌های ترجمانی و کاربردهای بالینی ایجاد شده است.
بیدخوری تصریح کرد: این ستاد در هماهنگی کامل با ستاد ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با رویکرد افزایش تعاملات ملی و منطقه‌ای بنا نهاده شده است.
دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ادامه داد: افتتاحیه کنگره روز چهارشنبه 30 فروردین ماه  ساعت 8 صبح در سالن همایش‌های دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد و در این مراسم آغاز به کار ستاد استانی انجام خواهد شد. دراختتامیه این کنگره هم که روز جمعه اول اردی بهشت ماه سال جاری ساعت 12 ظهر در همان مکان برگزار می‌شود،  از سه دانشمند برجسته ملی و بین‌المللی قدردانی به عمل خواهد آمد.
وی یادآور شد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رییس جهاددانشگاهی کشور، استاندار خراسان رضوی و دبیر ستاد ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رؤسا و معاونان مراکز تحقیقات مرتبط در کشور در این دو مراسم حضور خواهند داشت. 
captcha