ارسال ۲ هزار و ۳۰۰ اثر به اولین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی
کد خبر: 3590456
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
حجت‌الاسلام کریمی خبر داد:

ارسال ۲ هزار و ۳۰۰ اثر به اولین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی

گروه فرهنگی: دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری از ارسال ۲ هزار و ۳۰۰ اثر به دبیرخانه اولین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمد کریمی، دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری، با اعلام این خبر گفت: پس از دو مرحله پالایش و داوری آثار ارسالی، در مجموع یک هزار و ۴۹۸ اثر به مرحله نهایی داوری رسید و ۸۰۲ مورد حذف شد.
کریمی افزود: آثار رسیده به مرحله نهایی داوری شامل ۹۰۲ وبلاگ و وب سایت، ۱۲۶ اثر در شبکه‌های اجتماعی، ۱۰۹ پاورپوینت، ۵۷ استیکر، ۶۳ آلبوم تصویری، ۱۹ قالب وبلاگ، ۱۱۲ اینفوگراف، ۶۷ نرم افزار و ۴۳ کلیپ است.
وی با بیان انجام داوری این جشنواره توسط مؤسسه رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: نتایج نهایی این داوری، پنجم اردیبهشت ماه امسال از طریق سایت جشنواره به نشانی اینترنتی chb-namaz.ir اعلام می‌شود.
کریمی اظهار داشت: اولین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی در ۳ بخش عمومی شامل ایجاد وب سایت و وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی (کانال نماز)، آلبوم‌های تصویری نماز با اولویت طرح‌های گرافیکی، استیکرهای نماز و پاورپونت سازی و تخصصی شامل کدنویسی قالب سایت و وبلاگ، اینفوگرافیگ نماز، نرم افزارهای تلفن همراه (موبایلی) و کلیپ‌های کوتاه نماز (پویانمایی، موشن گرافیک، رئال) و بخش ویژه شامل معرفی سایتها، وبلاگ‌ها و ... ویژه گروه سنی ۱۳ سال به بالا برگزار می‌گردد.
وی ادامه داد: نماز در قرآن و روایات، نماز و شهدا، نماز و خانواده، نماز و تربیت دینی، نماز و مدرسه، نماز و وحدت اسلامی، نماز و گفتمان انقلاب اسلامی، نماز و سبک زندگی ایرانی اسلامی و نماز و شیوه‌های کارآمد در تبلیغ و دعوت به نماز از موضوعات پیشنهادی، و نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی موضوع ویژه این جشنواره است.
کریمی، ترویج و توسعه فرهنگ نماز از طریق فضای مجازی برای اقشار مختلف جامعه بویژه نوجوانان و جوانان، تقویت مبانی اعتقادی و دینی نوجوانان و جوانان در فضای مجازی، کاهش آسیب‌های فضای مجازی با گسترش پیام‌ها و محتواهای نماز، شناسایی و تجلیل از فعالان نماز در عرصه فضای مجازی، توانمند سازی و آموزش‌های مهارتی، تخصصی و معارفی نماز، تولید و باز نشر گسترده و متنوع محتوای نماز در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی فرهنگی و تخصصی در امر ترویج و توسعه نماز را از اهداف این جشنواره بیان کرد.
وی یادآور شد: مهلت ثبت نام و شرکت در این جشنواره از ۱۵ دی ماه ۹۵ تا تا ۱۵ فروردین ماه جاری بود.
کریمی افزود: آیین اختتامیه جشنواره، ۱۲ اردیبهشت ۹۶ همزمان با روز بزرگداشت مقام معلم و با تقدیر از ۱۱۰ اثر برتر در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.
captcha