۲۱۶ هزار نفر در بجنورد واجد شرایط اخذ رأی هستند
کد خبر: 3590487
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶

۲۱۶ هزار نفر در بجنورد واجد شرایط اخذ رأی هستند

گروه سیاست و اقتصاد: فرماندار شهرستان بجنورد گفت: پیش‌بینی می‌شود در این شهرستان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۱۶ نفر واجد شرایط اخذ رأی باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، محمود ثمینی فرماندار بجنورد، در نشست خبری اظهار کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی طی دو سال گذشته ۱۶۰ هزار واجد شرایط پای صندوق های رای آمدند که این مهم مشارکت ۷۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: راه اندازی ۳۴۷ شعبه اخذ رای در شهرستان بجنورد شامل ۱۸۶ مورد شهری در مناطقی همانند بجنورد، حصارگرمخان و چناران شهر و ۱۶۱ مورد شعبه روستایی و ۲۰ صندوق سیار در دستور کار قرار دارد.

ثمینی با اشاره به تائید صلاحیت یک هزار و ۱۴۴ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان بجنورد، افزود: از این تعداد ۲۶۲ نفر در شهرها و ۸۸۲ نفر نیز در سطح روستاها برای شرکت در انتخابات کاندیدا شده اند.

وی با بیان اینکه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی از ۲۱ اردیبهشت ماه به مدت هفت روز انجام می‌شود، گفت: از صبح ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری همه فعالیت های تبلیغاتی نامزدها ممنوع بوده و باید ستادهای انتخاباتی به کار خود پایان دهند.

وی با اشاره به برپایی انتخابات در دو شهر بجنورد و شیروان به صورت الکترونیکی ، عنوان کرد: زیرساخت های لازم به منظور برپایی انتخابات در این دو شهر به صورت تمام الکترونیکی  فراهم شده و در آینده نزدیک به منظور آموزش کاربران نیزدوره هایی برپا می‌شود.

ثمینی با اشاره به وجود 492 پروژه نیمه تمام در شهرستان بجنورد، افزود: اتمام این پروژه‌ها با اولویت پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذار و بخش خصوصی در شهرستان بجنورد، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند همه موانع بر سر راه سرمایه گذار را که منع قانونی ندارد از جلوی پای او بردارند.

ثمینی یادآور شد: هم اکنون شهرک های صنعتی موجود در مرکز استان در راستای توسعه زیرساخت های مورد نیاز برای فعالیت سرمایه گذاران آماده شده است.

وی با اشاره به تخصیص کامل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به میزان 633 هزار و 510 میلیون ریال طی سال گذشته، عنوان کرد: در مجموع طی سال گذشته یک هزار و 814 میلیون ریال اعتبار در سرفصل های مختلف در این شهرستان جذب شده است.

captcha