از افتتاح مرکز اسلامی در مسکو تا نشست دینی جوانان
کد خبر: 3590649
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
اهم اخبار نشریه رایزنی فرهنگی ایران در روسیه؛

از افتتاح مرکز اسلامی در مسکو تا نشست دینی جوانان

گروه بین‌الملل: جدیدترین شماره هفته‌نامه «جامعه و فرهنگ روسیه امروز» شامل اخباری از جمله افتتاح مرکز فرهنگی ـ آموزشی اسلامی به مساحت 400 متر مربع در مسکو و برگزاری نشست دینی جوانان در «پتی گورسک» است.

از افتتاح مرکز اسلامی در مسکو تا نشست دینی جوانان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در شماره 76 هفته‌نامه «جامعه و فرهنگ روسیه امروز» رایزنی فرهنگی سفارت ایران در روسیه با اعلام این خبر آمده است: مراسم افتتاح مرکز فرهنگی ـ آموزشی اسلامی با حضور رئیس شورای مفتیات روسیه، اداره دینی مسلمانان این کشور و رهبر مسلمانان روسیه، شیخ «راویل عین‌الدین» در منطقه «استارا کوپاونا»ی مسکو برگزار شد.
سال 2008 میلادی در این محل یک مرکز خودمختار فرهنگی ـ قومی قرار داشت که هدف آن احیای سنت‌ها و ارزش‌های اقوام تاتار، حفظ و توسعه فرهنگ ملی، دین، آداب و رسوم و ترویج زندگی سالم بود.
سال 2010 میلادی به پیشنهاد مفتی شیخ راویل عین‌الدین در این محل کار احداث مرکز فرهنگی مسلمانان تاتار نیز آغاز شد.
این مرکز به مساحت 400 متر مربع مجهز به سالن‌های مخصوص آقایان و بانوان، مدرسه علمیه برای کودکان و بزرگسالان، مرکز آموزشی کودکان و سالن ورزش است.
کتابخانه‌ای نیز در این محل ساخته می‌شود و قرار است یک حیاط بازی برای کودکان و یک کافه حلال نیز در آن تعبیه شود. در این محل 250 نمازگزار در حالت عادی و نزدیک به 3 هزار نفر در روزهای عید فطر و عید قربان برای ادای نماز می‌توانند مراجعه کنند.
نشست دینی قومی جوانان در پتی گورسک
در شماره جدید هفته‌نامه جامعه و فرهنگ روسیه امروز همچنین آمده است: نمایندگان ادیان اسلام، مسیحیت و یهودیت به موجب نشست دینی قومی جوانان در «پتی گورسک» روسیه دور هم جمع شدند تا از سازمان­‌های مردمی برای مساعدت در برقراری هارمونی در مناسبات بین ادیان و اقوام و تربیت دینی اخلاقی جوانان دعوت کنند.
نشست دینی قومی جوانان با هدف کمک به برقراری ارتباطات دوستانه بین اقوام و ادیان، مقابله با بیگانه‌‌هراسی، شکل‌دهی مواضع و جهت­‌گیری­‌های جوانان، تعامل هرچه بهتر بین ارگان­‌های حکومتی و نهادهای مردمی برگزار شد. بنیاد حمایت از فرهنگ، علوم و آموزش اسلامی و همچنین مرکز آموزش دینی ـ اخلاقی جوانان روسیه مسئولیت برگزاری این نشست را برعهده داشتند.

این نشست با بودجه دولتی در بخش حمایت از سازمان دینی مرکزی «مأموریت اسلامی بین‌المللی» به دستور ر
ئیس‌جمهور فدراسیون روسیه برگزار شد.
بنا بر این گزارش، «تشکیل اولین جنبش سیاسی مسیحیان ارتدوکس در روسیه»، میزگرد «در دین جایی برای تروریسم نیست» در انستیتوی علوم انسانی داغستان، «راه‌اندازی گردش در فضای مجازی در موزه‌های روسیه» و «طرح تربیت احساسات میهن‌پرستانه در جوانان به کمک شبکه‌های اجتماعی» از دیگر عناوین اخبار این نشریه است.
captcha