رایزنی ایران و تونس در حوزه فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3590720
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

رایزنی ایران و تونس در حوزه فعالیت‌های قرآنی

گروه بین‌الملل: رایزن فرهنگی کشورمان در تونس در دیدار با وزیر امور دینی این کشور درباره ضرورت توسعه فعالیت‌های قرآنی و تبادل تجارب بین دو کشور گفت‌و‌گو کرد.

رایزنی ایران و تونس در حوزه فعالیت‌های قرآنی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن كریم تونس با شركت دو تن از قاریان و حافظان كشورمان در رشته‌های حفظ و قرائت، از دیروز، 28 فروردین‌ماه آغاز شده است و تا یكم اردیبهشت‌ماه سال جاری، ادامه دارد.
به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس، دو تن از قاریان و حافظان كشورمان به نام‌های سیدمحمد كرمانی در رشته قرائت و مهدی قشملی‌حق در رشته حفظ، در این مسابقات حضور دارند.
در مراسم افتتاحیه كه با حضور وزیر امور دینی تونس، تعدادی از نمایندگان مجلس، سفیران كشورهای شركت‌كننده و مسئولین دینی و علما برگزار شد، احمد عظوم، وزیر امور دینی تونس به اهمیت برگزاری مسابقات قرآن و تأثیر آن در تقویت وحدت اسلامی اشاره كرد و گفت: با تمسك به قرآن باید با برداشت‌های غیر صحیح از آموزه‌های قرآن مقابله كرد و فرهنگ محبت و اعتدال دینی را تقویت و تفكر تكفیری‌ها را محكوم كرد.
در حاشیه این مراسم، اسدی موحد، رایزنی فرهنگی كشورمان در تونس با عظوم، وزیر امور دینی تونس درباره شركت ایران در مسابقات تونس و ضرورت توسعه فعالیت‌های قرآنی و تبادل تجارب بین دو كشور گفت‌وگو كرد.
عظوم در سخنان خود، گفت: باید با توسعه روابط دینی و قرآنی و همچنین تقویت گفت‌وگوهای بینادینی به تعمق و تفكر قرآن اهمیت بیشتری داده شود و هدف از این مسابقات فهم عمیق از قرآن است.
در ادامه، اسدی موحد در مصاحبه با شبكه العالم در محل برگزاری مسابقات بر اهمیت تمسك به قرآن كریم و توسعه تعالیم آن بین جوانان مسلمان تأكید كرد و گفت: راه نجات امت اسلامی از مشكلات، توسل به قرآن كریم است.
از دیگر دیدار‌های نماینده فرهنگی كشورمان در حاشیه این دوره از مسابقات، گفت‌وگو با شیخ راشد الغنوشی(رهبر حزب اسلامگرای النهضه تونس) و تشكر از وی به خاطر استقبال گرم از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. اسدی موحد در این دیدار به فعالیت‌های قرآنی و مسابقات قرآن در ایران اشاره كرد و حمایت راشد الغنوشی از توسعه قرآن بین جوانان دو كشور را خواستار شد.
بنابر اعلام این خبر، این دوره از مسابقات با شركت 23 كشور عربی و اسلامی و با حضور 52 شركت‌كننده تا روز جمعه، اول اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

captcha