نمایش هنرهای اسلامی در موزه «دالاس» آمریکا
کد خبر: 3590770
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

نمایش هنرهای اسلامی در موزه «دالاس» آمریکا

گروه بین‌الملل: نمایشگاه مجموعه هنرهای اسلامی امروز سه‌شنبه، 29 فروردین در موزه هنر شهر «دالاس» در ایالت تگزاس افتتاح شد.

نمایش هنرهای اسلامی در موزه «دالاس» آمریکا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری «artdaily»، در این نمایشگاه بیش از 150 اثر هنری از مجموعه هنرهای اسلامی «Keir»* به نمایش گذاشته شده است که بسیاری از آن‌ها برای نخستین‌بار عرضه می‌شوند.
جنس به کار رفته در آثار هنری اسلامی این نمایشگاه در این مجموعه طیف وسیعی از کریستال، فلزات گرانبها، سرامیک، پارچه، فرش، پوست و کاغذ را شامل می‌شود.
همچنین در این نمایشگاه آثار خوشنویسی و نقاشی مینیاتور شامل خوشنویسی تذهیب از «خمسه نظامی گنجوی» در قرن شانزدهم و صفحاتی از «شاهنامه فردوسی» و کوزه‌ کریستالی به نمایش گذاشته شده است که تنها هفت عدد از آن در کل دنیا وجود دارد.
* مجموعه هنرهای اسلامی Keir شامل کلکسیون خصوصی از آثار هنرهای اسلامی است که توسط «ادموند دا آنجر»، جمع‌آوری کننده آثار هنری بریتانیایی در مدت 5 دهه جمع‌آوری شد که به گفته متخصصان یکی از همه‌جانبه‌ترین مجموعه‌ها به لحاظ تاریخی و جغرافیایی است که شامل حدود دو هزار اثر در 13 قرن می‌باشد.
این مجموعه در سال 2014 به موزه دالاس تحویل داده شد که این موزه را به سومین موزه بزرگ هنرهای اسلامی در آمریکا تبدیل کرد.
نمایشگاه مجموعه هنرهای اسلامی Keir نخستین‌بار با عنوان «روح و جسم» شامل شاهکارهایی از گنجینه هنر اسلامی سال گذشته شهریورماه در موزه دالاس برگزار شد.

captcha