گروه موسیقی نغمه‌های شاه جهان به جشنواره موسیقی نواحی بیرجند راه یافت
کد خبر: 3590821
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

گروه موسیقی نغمه‌های شاه جهان به جشنواره موسیقی نواحی بیرجند راه یافت

گروه فرهنگی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فاروج از راهیابی گروه موسیقی مقامی نغمه‌های شاه جهان فاروج به بخش رقابتی اولین جشنواره منطقه‌ای موسیقی نواحی شرق کشور در بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ جواد نظری گفت: این گروه موسیقی به سرپرستی مظاهر حدادیان فاروجی از هنرمندان شهرستان، با نظر هیئت داوران به بخش مسابقه و رقابتی این جشنواره راه یافت.
وی خاطرنشان کرد: ٤٢ گروه در این جشنواره حضور داشتند که ١٦ گروه به مرحله پایانی رقابتی اولین جشنواره موسیقی نواحی شرق کشور راه پیدا کرد.
وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر، هنرمندان شهرستان در حوزه موسیقی مقامی گام‌های بزرگی را در سطوح مختلف برداشته اند که قابل تقدیر است.
در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان نیز گفت: گروه‌های موسیقی مقامی بخشی و جیران نیز به این جشنواره راه پیدا کردند.
احمد زیبایی افزود: از میان ٤٢ اثر ارسالی از گروه‌های مختلف استان‌های خراسان‌شمالی ،رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان  به جشنواره ١٦ گروه به مرحله نهایی راه یافتند که از این میان دو گروه از هنرمندان شهرستان شیروان هستند.
captcha