جلسات خانگی قرآن همراه با تفسیر آیات الهی باشد
کد خبر: 3591196
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
امام جمعه آشخانه:

جلسات خانگی قرآن همراه با تفسیر آیات الهی باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه آشخانه با تأکید بر لزوم گسترش محافل انس قرآنی به‌صورت گروهی میان خانواده، فامیل، دوستان و اعضای جامعه، توصیه کرد: جلسات خانگی قرآن همراه با تفسیر آیات الهی باشد.

حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه آشخانه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، با تاکید بر اینکه گسترش محافل قرآنی در جامعه کاهش آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور مسلمان و پیرو قرآن مجید هستیم و کتاب قرآن قانون زندگی‌مان است، باید تمام رفتارهای اجتماعی بر اساس توصیه‌های این کتاب الهی تنظیم شود.
وی ادامه داد: قرآن مجید نقشه راه هر مسلمان است و خانواده، مردم و کسبه و تک تک افراد جامعه باید بر اساس موازین قرآنی حرکت کنند تا راه سعادت را در پیش گیرند.
وی بیان کرد: برای گسترش قرآن، انس با آن و آشنایی با مفاهیم این کتاب الهی، ابتدایی‌ترین قدم در این راه، برگزاری جلسات قرآنی و محافل خانگی قرآنی است که بهتر است این مهم از خانواده‌ها آغاز شود.
امام جمعه آشخانه با تاکید بر اینکه در جلسات تلاوت قرآن کریم، به تفسیر آیات توجه شود، گفت: مفسران قرآنی در هر جلسه با تفسیر دو الی سه آیه، مصادیق روز را استخراج و بیان کنند و شاخص موفقیت در هر خانواده، بازاریان و آحاد مختلف مردم را از قصص قرآنی تفسیر و بیان کنند.
حجت‌الاسلام احمدزاده تصریح کرد: همین ایام بهترین فرصت جهت آغاز جلسات قرآنی است تا گام به گام با نزدیک شدن به ماه رمضان، فرهنگ قرآنی، تلاوت و تفسیر آیات الهی در جامعه گسترش یابد.
وی قرآن را پناهگاه تهاجمات فرهنگی توصیف کرد و افزود: اگر خود را در پناه قرآن قرار دهیم و زندگی‌مان بر اساس توصیه‌های قرآنی پایه‌ریزی شود، فضای مجازی و جنگ نرم دشمن بسیار ابتدایی بوده و توانایی آسیب رساندن به جامعه را ندارد.
وی دلیل افزایش معضلات اجتماعی و آسیب‌های فعلی جامعه را، فاصله گرفتن مردم از قرآن ذکر کرد.
امام جمعه آشخانه با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ قرآنی به ویژه در دانش آموزان و کودکان، یادآور شد: باید پناه بردن به قرآن، تلاوت و تفسیر آیات در بطن انسان‌ها از کودکی نهادینه شود تا در صورت بروز هر مشکلی با مراجعه به آیات الهی و دستورات قرآنی، مشکلات رفع رجوع شده و جامعه از آسیب و مشکلات دور بماند.
captcha