چهار قاری و حافظ تایلندی در مسابقات قرآن تهران
کد خبر: 3591334
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸

چهار قاری و حافظ تایلندی در مسابقات قرآن تهران

گروه بین‌الملل: قاریان و حافظان تایلندی به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در سی‌وچهارمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شركت می‌كنند.

چهار قاری و حافظ تایلندی در مسابقات قرآن تهران
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنابر دعوت سازمان اوقاف و امور خیریه جمهوری اسلامی ایران و به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، تعداد چهار تن از قاریان و حافظان قرآن کریم شامل «بنیامین ساله» و «کارون ساس کول» از سوی انجمن قراء تایلند و «وی سماعی» و «شیوانات منیدوم» از سوی دفتر شیخ‌الاسلام تایلند، به عنوان فعالان قرآنی منتخب این كشور برای شركت در این دوره از مسابقات معرفی شده و به كشورمان سفر كردند.
به منظور اتحاد بیش از پیش امت اسلامی، ارتقای سطح کمی و کیفی تلاوت و حفظ قرآن کریم و همچنین، انتقال تجربیات قاریان و حافظان جهان اسلام، سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان، دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه روشندلان و اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ویژه طلاب علوم دینی، امروز، 30 فروردین‌ماه با حضور نمایندگان بیش‌ از ۸۰ کشور جهان در مصلای تهران افتتاح می‌شود.
علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقات که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، از سوی نمایندگی‌های فرهنگی کشورمان در سراسر جهان به دبیرخانه رقابت‌ها معرفی شدند و زمینه لازم برای حضور آنان فراهم شد.
این دوره از مسابقات در دو بخش حفظ کل قرآن کریم و قرائت تحقیق ویژه برادران و خواهران بزرگسال، برادران و خواهران دانش‌آموز، برادران روشندل و طلاب علوم دینی برگزار می‌شود.  
گفتنی است، از بخش‌های جانبی این دور از مسابقات، برگزاری همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآن کریم و نیز برگزاری همایش بین‌المللی تجلیل از بانوان فعال قرآنی است.
captcha