شرط اثرگذاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی تداوم جلسات است
کد خبر: 3591427
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
قربان‌پور:

شرط اثرگذاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی تداوم جلسات است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برلزوم برگزاری جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی تأکید کرد و افزود: سال گذشته بعد از 2 سال تأخیر، جلسات شورا برگزار شد، اما چند جلسه برگزار کردن قطعاً ما را به اهدافمان نمی‌رساند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی امروز، 30 فروردین‌ماه در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان که در استانداری برگزار شد، گفت: برنامه‌های سال 96  باید اولویت‌بندی 5 گانه را طبق طرح‌های هدفمند لحاظ کنند. 
وی تصریح کرد: لازم است بسیاری از موضوعات در اولویت فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد، برنامه‌ها را تا جایی پیش ببریم که پایان سال نتیجه خوبی شاهد باشیم، به منظور مشاهده عملکرد مثبت، باید همه دستگاه‌ها در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی پای کار باشند. جلسه کارگروه تخصصی باید یکی از جلساتی باشد که در مرحله اول اولویت‌ها را مشخص و پس از آن بر نحوه اجرای برنامه‌ها نظارت کافی داشته باشد. 
حجت‌الاسلام قربان‌پور برلزوم اجرای فعالیت‌های برنامه محور تأکید کرد و افزود: در مباحث نذورات، وقف و دیگر برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی طرح‌ها باید حول محور ارتقای باور دینی و اعتقادی مردم متمرکز شود، کلی گویی و بازگو کردن نقایص، سرمایه‌های اجتماعی را افزایش نمی‌دهد برای اعتلای سرمایه‌ها اجتماعی و اعتقادی باید محله به محله برنامه اجرا کرد. انعقاد تفاهم نامه بین دستگاه‌ها، پسندیده است، اما جهت اجرای برنامه‌های مفید باید تأمین اعتبارات را لحاظ کرد.
این مقام مسئول همچنین برلزوم برگزاری جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی تأکید کرد و افزود: سال گذشته بعد از 2 سال تأخیر، جلسات شورا برگزار شد، اما چند جلسه برگزار کردن قطعاً ما را به اهدافمان نمی‌رساند. 
وی یکی دیگر از برنامه‌های موفق جهت جلوگیری از آسیب اجتماعی و فرهنگی را داشتن پیوست فرهنگی پروژه‌های تازه تأسیس عنوان کرد و افزود: به طور یقیین اگر پیوست فرهنگی برای پروژه‌ها تعریف شود از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد شد. 
حجت‌الاسلام قربان‌پور از فعالیت شورای امر به معروف  نهی از منکر نیز گلایه کرد و افزود: شورای امر به معروف جایگاه ملی و استانی دارد، تمام مجموعه‌ها دارای قوانین و ضوابطی هستند که باید به آن پایبند باشند اما متأسفانه جلسات رسمی امر به معروف کم است. 
وی بابیان اینکه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با افرادی که حقوق شهروندی را نقض می‌کنند برخورد لازم را دارد، ابراز کرد: دستگاه‌های اجرایی با هم‌افزایی برنامه‌های اجرایی و فرهنگی قوی را در دستور کار خود قرار دهند و سعی کنند برنامه‌های یکدیگر را هم پوشانی کنند. 
به گزارش ایکنا؛ محسن شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: هفته فرهنگی امسال مانند سال‌های گذشته برگزار خواهد شد، این مجموعه با کمک دستگاه‌های دیگر سعی می‌کند برنامه‌هایی را منطبق با فرهنگ همان منطقه برگزار کند. 
شریفی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب، روزی را با نام استان مرکزی نامگذاری کنیم و سعی داریم در این روز استان را به علاقمندان معرفی کنیم. 
captcha