حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های قرآنی مسئولیت‌شناسی را در آنها افزایش می‌دهد
کد خبر: 3591584
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵

حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های قرآنی مسئولیت‌شناسی را در آنها افزایش می‌دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه شرکت در مسابقات، محافل و برنامه‌های قرآنی حس مسئولیت‌شناسی دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد، گفت: این برنامه‌ها، موجب می‌شود دانش‌آموزان مسئولیت‌پذیری و وظیفه‌شناسی در قبال خود، خانواده، همنوع، هم‌شاگردی، مدرسه و جامعه را آموخته و عملی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی‌پور با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان خوزستان در آبادان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان اظهار کرد: کار خوب و اتفاق زیبایی که سالیان متوالی توسط آموزش پرورش انجام شده، برگزاری مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی است.

وی افزود: وجود 22 رشته قرآنی در این مسابقات، مجموعه کلانی از دانش‌آموزان را با این موضوع درگیر می‌کند.

امام جمعه آبادان برگزاری این مسابقات و حضور دانش‌آموزان در رویدادهای قرآنی را یک ظرفیت خواند و گفت: 800 دانش‌آموز از سراسر استان در این جشنواره شرکت کرده‌اند و اگر این تعداد را در کل کشور ضرب کنیم، مجموعه کلانی به‌وجود می‌آید و این یک ظرفیت است.

ابراهیمی‌پور با اشاره به علاقه دانش‌آموزان به این گونه جشنواره‌ها، بیان کرد: دانش‌آموزان با حضور در چنین رویدادهای قرآنی علاقه‌مندی خود را به قرآن، مفاهیم قرآن، نهج‌البلاغه، اذان، تواشیح، سرود، احکام و وضو، اعلام و ابراز می‌کنند.

امام جمعه آبادان ادامه داد: آنچه مهم است، اینکه باید از این ظرفیت برای عمق بخشیدن به علاقه دانش‌آموزان نسبت به قرآن و حضور در این جشنواره‌ها استفاده کرد. با برگزاری جلساتی با یک برنامه‌ریزی درست می‌توان جرقه‌ای در ذهن دانش‌آموزان برای حضور در این جشنواره‌ها ایجاد کرد.

وی با اشاره به 450 دانش‌آموز شهید شهرستان آبادان، تصریح کرد: در این جشنواره نکته‌ای را اشاره کردم و گفتم شما وارد شهری شدید که 450 دانش‌آموز شهید برای تحقق  آرمان‌های دین اسلام داده است و در مقطعی این 450 شهید دانش‌آموز هم‌سن و سال شما بودند که برای دفاع از دین احساس مسئولیت کردند، وارد صحنه شدند و به شهادت رسیدند. برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند الگوی خوبی برای دانش‌آموزان باشد.

امام جمعه آبادان همچنین برگزاری چنین برنامه‌هایی را برای افزایش حس مسئولیت‌شناسی دانش‌آموزان موثر دانست و اظهار کرد: به تعبیری این برنامه‌ها، موجب می‌شود دانش‌آموزان مسئولیت‌پذیری و وظیفه‌شناسی در قبال خود، خانواده، همنوع، هم‌شاگردی، مدرسه و جامعه را یاد بگیرند و پیاده کنند.

ابراهیمی‌پور افزود: بهترین مساله‌ای که می‌تواند این خصیصه را در دانش‌آموزان تقویت و در مسیر درست هدایت کند، برگزاری و شرکت در چنین جلسات قرآنی است.

به گزارش ایکنا خوزستان؛ مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره نخبگان قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان خوزستان بعدازظهر امروز پنجشنبه ۳۱ فروردین‌ماه در سینما نفت آبادان با معرفی 350 نخبه قرآنی برگزار می‌شود.

captcha