همراه با نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی طلاب
کد خبر: 3591635
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰

همراه با نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی طلاب

گروه فعالیت‌های قرآنی: مهدی تقی‌پور، نفر برتر رشته قرائت مسابقات قرآن طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور، دانشجو ـ طلبه دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مشهد است که به‌عنوان نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مهدی تقی‌پور، قاری برتر در مسابقات قرآن طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور که بعد از شرکت در دوره ارزشیابی به عنوان نماینده ایران در اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب جهان اسلام حضور دارد، متولد اسفندماه سال 1362 در شهر بابل استان مازندران است و هم‌اکنون در مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد تحصیل می‌کند.
مهدی تقی‌پور در گفت‌‌وگو با ایکنا به شروع فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه قرائت قرآن اشاره کرد و گفت: فعالیت حرفه‌ای قرآن خود را از دوران راهنمایی شروع کردم و در آن زمان تحت‌نظر اساتیدی مانند سعید قربانی از قاریان برتر مازندران به پیگیری قرائت قرآن پرداختم و طی بازه زمانی پنج ساله و به جهت ارتباط با شهر تهران از محضر اساتیدی دیگری همچون احمد ابوالقاسمی و حسینی نیز بهره‌مند شدم.
معرفی نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب
وی ادامه داد: از سال 1384 و به سبب ادامه تحصیل در دانشگاه علوم اسلامی رضوی به مشهد آمدم و از همان ابتدا در جلسات، محافل و کلاس‌های آموزش قرآن اساتید مشهد شرکت می‌کردم و کار در زمینه تجوید را با استاد وحید مجتهدزاده، در بخش صوت و لحن با استاد سیدمجتبی سادات‌فاطمی و حضور در جلسات مرحوم استاد هروی را مدنظر داشتم و شرکت می‌کردم.
طلبه دانشگاه علوم اسلامی رضوی اضافه کرد: در جلسات تخصصی آموزش نخبگان قرآنی مشهد که تحت‌نظر اساتید سیدمجتبی سادات‌فاطمی و رجایی اداره می‌شود، نیز حضور یافته و همچنان این حضور ادامه دارد.
وی بیان کرد: علاوه بر این، طی یک سال اخیر هم به صورت تخصصی در زمینه صوت و لحن با استاد سعید بیژنی کار می‌کنم و در جلسات عمومی و تخصصی ایشان شرکت دارم و همیشه اعتقادم بر این بوده که اساتید فعال در زمینه قرآن قابل احترام هستند و هر قاری باید با شرکت در جلسات و محافل از هر جمله و نکته این اساتید بهره‌مند شود.
نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب جهان اسلام در رابطه با علاقه خود در گوش دادن به تلاوت اساتید برجسته قرآن نیز گفت: تلاوت‌های حسی و اثرگذار را می‌پسندم و به همین جهت قطعاتی از تلاوت اساتید مصری مانند استاد صیاد را که به قول معروف دلی قرائت می‌کند را گوش می‌دهم.
معرفی نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب
تقی‌پور به تحصیلات حوزوی خود و تشریح فعالیت قرآنی در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: علاوه بر تحصیل در رشته حقوق جزا و جرم‌شناسی، تحصیلات حوزوی را پیگیری می‌کنم و به مدت دو سال است که در کلاس‌های درس خارج حضور دارم، فعالیت قرآنی در بین حوزویان چند سالی است رونق خوبی گرفته است و کلاس‌های تخصصی در رشته‌های مختلف قرآنی برگزار می‌شود که نتیجه این فعالیت‌ها با درخشش طلاب در رشته‌های مختلف قرآنی مشخص است.
وی به توضیح روند برگزاری این مسابقات پرداخت و گفت: شنبه، دوم اردیبهشت‌ماه عازم قم شدم، تا در مسابقات بین‌المللی طلاب جهان اسلام شرکت کنم که شنبه عصر جلسه توجیهی و قرعه‌کشی مرحله مقدماتی این رقابت‌ها برگزار شد و در این مرحله هر قاری باید یک قطعه به میزان 10 خط از کلام‌الله مجید را تلاوت می‌کرد و پس از آن راه‌یافتگان به مرحله نهایی قطعه‌ای به حجم 20 خط از قرآن را اجرا کردند.
تقی‌پور افزود: این مسابقات به میزبانی حوزه علمیه امام موسی کاظم(ع) در شهر قم برگزار می‌شود و رقابت‌ها در دو رشته حفظ و قرائت تحقیق از صبح روز یکشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا ششم اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و پس از آن متسابقان به شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی تهران پیوسته و با رهبر معظم انقلاب هفتم اردیبهشت‌ماه دیدار می‌کنند.
معرفی نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب
نماینده حوزه علمیه خراسان در مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام، یادآور شد: این مسابقات که ویژه طلاب آقا در رشته‌های قرائت و حفظ کل است با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه، جامعةالمصطفی(ص) العالمیة و حوزه علمیه اجرا می‌شود.
گفتنی است، اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب حوزه‌های علمیه جهان اسلام از دوم تا ششم اردیبهشت‌ماه در شهر مقدس قم و با حضور 60 طلبه از 43 کشور جهان در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام موسی‌کاظم(ع) این شهر برگزار خواهد شد.
یادآور می‌شود، مهدی تقی‌پور، در کارنامه قرآنی خود کسب رتبه نخست مسابقات دانشجویان سراسر کشور در سال 88 و مسابقات کشوری طلاب در سال 95 را داراست. وی همچنین قاری و مؤذن حرم مطهر رضوی نیز هست.
captcha