پیشرفت تحسین آمیز بانوان در عرصه فعالیتهای قرآنی
کد خبر: 3591694
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
داور عراقی در بخش بانوان عنوان کرد:

پیشرفت تحسین آمیز بانوان در عرصه فعالیتهای قرآنی

گروه بین الملل: بانوان پیشرفت تحسین آمیزی داشته اند و پا به پای برادران در عرصه فعالیتهای قرآنی و تمام رشته های آن وارد گود شده اند؛ از رشته حفظ گرفته تا لحن و مقامات و نغم قرآنی؛ قرآن همه اش خیر و برکت است؛ چه تفسیر چه قرائت. در هر بخشی که بانوان وارد شوند، خیر دنیا و آخرت را برای خود ذخیره می کنند.

پیشرفت تحسین آمیز بانوان در عرصه فعالیتهای قرآنی
نور نظام الدین الحسَنی، داور بخش لحن خواهران در نخستین دوره مسابقات بین المللی قرآن بانوان در ایران، طی گفت و گو با ایکنا پس از سلام و درود بر پیامبر(ص) و خاندان مطهرش(ع)، از مسئولان و دست اندرکاران ایرانی به خاطر برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی در این کشور تشکر و قدردانی کرد و گفت: جا دارد که از برگزارکنندگان ایرانی در این دوره رقابتها به خاطر برپایی نخستین دوره مسابقات قرآن بانوان تشکر ویژه کرد.
وی با اشاره به اینکه تجربه داوری در مسابقات مختلف ملی عراق را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است، تصریح کرد: من دکترای خود را در رشته تفسیر قرآن دانشکده علوم انسانی «ابن رشد» دانشگاه بغداد اخذ کردم و دارای پژوهش و مقاله ای علمی با موضوع «انواع قرائت ها در تفسیر قرطبی» هستم. در مسابقات استانی و نیز ملی و سراسری بانوان در عراق که در شهر مقدس کربلا برگزار شد، در هر دو رشته حفظ و قرائت عهده دار داوری و قضاوت این رقابتها بودم.
نظام الدین که هم اکنون نخستین تجربه داوری خود در مسابقات بین المللی قرآن بانوان را در ایران در کارنامه کاری خود به ثبت می رساند، در این باره اظهار کرد: با توجه به اینکه در رشته قرائت و نیز لحن و نغم قرآنی در مسابقات کشور عراق سابقه داوری داشتم، در این دوره رقابتهای بین المللی بانوان در بخش لحن مشغول قضاوت اجرای حافظان شرکت کننده هستم.
این داور عراقی تصریح کرد: ایران در نخستین مسابقات بین المللی بانوان فقط در رشته حفظ اقدام به برگزاری کرده و با توجه به اینکه تمام کشورها بانوان فعال قرآنی زیادی را در رشته قرائت تربیت کرده اند، امیدوارم از سال آینده رشته حفظ نیز برای متسابقان خانم هم در نظر گرفته شود.
وی توضیح داد: بانوان دیگر مثل سابق نیستند آنها پیشرفت تحسین آمیزی داشته اند و پابه پای برادران در عرصه فعالیتهای قرآنی و تمام رشته های آن وارد گود شده اند؛ از رشته حفظ گرفته تا لحن و مقامات و نغم قرآنی؛ قرآن همه اش خیر و برکت است چه تفسیر چه قرائت و چه تلاوت... در هر بخشی که بانوان وارد شوند، خیر دنیا و آخرت را برای خود ذخیره می کنند.
وی در پاسخ به سؤال ایکنا درباره کیفیت برپایی سی و چهارمین رقابتهای بین المللی ایران گفت: الحمد لله اولین سفر خارجی خود را به تهران دارم و این برای من بسیار تحسین برانگیز است که ایران اسلامی را برای اولین بار می بینم و آن هم در فضایی ربانی و معنوی حضور یافته ام.
نور نظام الدین الحسن همچنین به برنامه های افتتاحیه این رویداد عظیم قرآنی اشاره کرد و گفت: برنامه های افتتاحیه اعم از اجرای مجریان، سخنرانی ها، کلیپهایی که پخش شد و نیز نمایشنامه ها همه چیز خوب بود اما ریز این برنامه ها بدون ترجمه بود و برای ما فقط تلاوت قرآن، اشاره به آیات قرآن در سخنرانی ها و تواشیح ها مفهوم بود گرچه فقدان ترجمه تمام بخش ها از جذابیت آنها کم نکرده بود.
داور عراقی بخش خواهران در پایان درباره شعار مسابقات بین المللی قرآن ایران ـ یک کتاب، یک امت ـ خاطرنشان کرد: همه ما با داشتن خدای واحد، یک پیغمبر(ص) و یک کتاب آسمانی، امتی واحده هستیم و این جای بسی خوشحالی است که از کشورهای مختلف گرد مائده قرآن حاضر شده و از این سفره پر خیر و برکت الهی متنعّم می شویم و تشنه معارف ناب قرآنی هستیم.
یادآور می‌شود، مرحله مقدماتی نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان امروز، اول اردیبهشت‌ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ و ساعت ۱۶ تا ۱۹:۳۰ در هتل باباطاهر برگزار می‌شود.
داوران این مرحله در بخش‌های حفظ ادیب‌زاده و در بخش حسن حفظ نیز غصون مسلمی و سوسن حسن عبدالله از یمن هستند.
سی و جهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از ۳۰ فروردین‌ماه تا ششم اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) پذیرای عموم قرآن‌دوستان است.
مطالب مرتبط
captcha