مسابقات بستری برای مؤانست بیشتر با قرآن است
کد خبر: 3591720
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
حافظ روشندل الجزایری:

مسابقات بستری برای مؤانست بیشتر با قرآن است

گروه بین الملل: برپایی رقابتهایی زیر پرچم قرآن علاوه بر آنکه باعث آشنایی بیشتر اهالی قرآن با یکدیگر می شود، بستری است تا در مدت زمان برپایی رقابتها، مؤانست بیشتری با کلام الله مجید حاصل شود.

مسابقات بستری برای مؤانست بیشتر با قرآن است
«محمد ارشاد مربعی»، حافظ روشندل از کشور الجزایر در رشته حفظ کل مسابقات بین المللی روشندلان ایران در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: از سنین کودکی حفظ قرآن را آغاز کردم و همواره خانواده مشوق اصلی من برای ادامه این راه پر فراز و نشیب بوده است.
وی با اشاره به موفقیتهای متعددی که در کسب رتبه های مسابقات داخلی و خارجی داشته است، تصریح کرد: در کشور الجزایر تقریبا در تمام مسابقات محلی، استانی و ملی و سراسری موفق به کسب رتبه شدم؛ از جمله در مسابقات مقدماتی موسوم به «هفته قرآن» که برترینها برای حضور در مسابقات بین المللی الجزایر انتخاب می شوند، رتبه نخست را کسب کردم.
وی افزود: در مسابقات بین المللی قرآن کشورهای مختلفی نیز نماینده الجزایر بوده ام؛ از جمله مسابقات بین المللی قرآن جایزه دبی که رتبه نخست را کسب کردم. همچنین در مسابقات بین المللی سودان و الجزایر نیز شرکت کرده و مقام اول را کسب کردم. مسابقات دیگری هم هست که در آن رتبه های دوم، سوم و پنجم را از آن خود کرده ام.
محمد رشاد با اشاره به فعالیت های قرآنی خود گفت: من با تشویق خانواده حفظ قرآن را آغاز کردم و حمایت و پشتیبانی آنها در تمام سالهای زندگی ام باعث تجدید قوا و روحیه دهی به من بوده است تا با انگیزه بیشتری در این راه گام بردارم.
این روشندل الجزایری گفت: همین حمایت و دلگرمی آنها بود که باعث شد مراحل حفظ و قرائت قرآن را با موفقیت طی کرده و مدرک «اجازه قرآن» را از اساتید که ویژه مدرسان قرآن است، دریافت کنم.
وی در ادامه به برگزاری رقابتهای قرآنی ویژه نابینایان اشاره و تصریح کرد: مسابقات قرآن ویژه نابینایان، برکات زیادی دارد؛ از جمله اینکه افرادی را با خصوصیتهای مشترک گرد هم آورده و آنها را با هم آشنا می کند. طی برگزاری رقابتها، متسابقان از اقصی نقاط جهان گرد هم می آیند و این مسابقات فضایی را برای ظهور و بروز استعدادهای مختلف قرآنی فراهم می کند. از طرف دیگر جوانان در این اجتماعات پیرامون مسائل مختلف با یکدیگر بحث و گفت و گو و نسبت به مسائل داخلی کشورهای یکدیگر و نیز رویدادهای مهم جهان، اطلاعات خوبی کسب می کنند.
محمد رشاد گفت: برپایی رقابتهایی زیر پرچم قرآن علاوه بر آنکه باعث آشنایی بیشتر اهالی قرآن با یکدیگر می شود، بستری است تا در مدت زمان برپایی رقابتها، مؤانست بیشتری با کلام الله مجید حاصل شود.
حافظ روشندل الجزایری سطح شرکت کنندگان در این دوره مسابقات را خوب و قابل قبول دانست و گفت: متسابقان اعم از حافظان و قاریان تسلط خوبی دارند و این یکی از ویژگی های خاص مسابقات بین المللی قرآن ایران است که شرکت کنندگان در سطح بالایی حاضر می شوند و رقابتها تنگاتنگ و دیدنی است.
محمد ارشاد در ادامه به فعالیتهای قرآنی کشور الجزایر اشاره و اظهار کرد: در الجزایر آموزش قرآن از کتاتیب(مکتبخانه های سنتی حفظ قرآن) گرفته تا حلقات(حلقه های حفظ قرآن در مدارس و مساجد) و نیز دارالقرآنها همواره با استقبال از سوی شهروندان الجزایری همراه بوده است. به خصوص فعالیتهای قرآنی در تابستان در مساجد رونق بیشتری دارد؛ چراکه حافظان با آغاز تعطیلات تابستانی اوقات فراغت بیشتری دارند و از این فرصت برای حضور در جلسات آموزش حفظ و قرائت بهره می برند.
وی همچنین درباره شعار مسابقات بین المللی قرآن ایران (یک کتاب، یک امت) گفت: قرآن کتاب همه ما مسلمانان است و دستورات و احکام این کتاب آسمانی باعث وحدت و همبستگی و موجب الفت دلها به هم می شود. مسلمانان باید به کتاب خدا تمسک جسته و در حفظ و بهره گیری از تعالیم ارزنده آن از یکدیگر پیشی بگیرند؛ چراکه آموزه های این کتاب وحیانی در دنیا و آخرت مایه سعادت و خوشبختی ما است.
گفتنی است، همزمان با برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم روشندلان جهان اسلام در محل مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است و تا ششم اردیبهشت ماه پذیرای عموم قرآن دوستان است.
مطالب مرتبط
captcha