دولت آینده با پدیده شوم ریزگردها مقابله کند
کد خبر: 3591747
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷

دولت آینده با پدیده شوم ریزگردها مقابله کند

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه موقت اهواز با بیان این که امیدوارم دولت آینده به مطالبات مردم خوزستان رسیدگی کند، گفت: اولین مطالبه به حق مردم این استان بحث سالم‌سازی محیط زیست و مقابله جدی با پدیده شوم ریزگردها است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آیت‌الله محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز در خطبه‌های دینی این هفته نماز جمعه اهواز، اظهار کرد: بزرگترین عید این ماه، مبعث خاتم‌الانبیاء است که آن را تبریک می‌گویم. همچنین سالروز شهادت امام موسی ابن جعفر (ع) را هم تسلیت می‌گویم.

وی در ادامه درباره مبعث پیامبر گفت: امام علی (ع) در خصوص بعثت پیامبر فرمودند که خداوند پیامبران را در میان مردم برانگیخت و رسولان را یکی پس از دیگری فرستاد تا آن‌ها درباره میثاق فطرت الهی مطالعه و بعثت‌های فراموش شده الهی را یادآوری کنند تا مردم دچار غفلت نشوند و با تبیین آیات الهی و احکام و معارف، حجت الهی را بر مردم تمام کنند و استعدادهای نهفته عقلانی را که خداوند در نهاد آدمی قرار داده است، برانگیزند و به فعلیت درآورند و شکوفایی بخشند. همچنین با نشان دادن معجزات، آیات و بینات الهی را نشان مردم دهند؛ این رسالت تمام انبیاء از حضرت آدم تا خاتم الانبیاء بوده است.

وی ادامه داد: امیدوارم خداوند به همه ما توفیق معرفت پیغمبر و رسالت آن حضرت و عمل کردن به تعالیم نورانی آن حضرت را کرامت بفرماید. همچنین در خصوص امام موسی کاظم (ع) باید بگویم آن حضرت در بیست و پنجم رجب سال 183 به شهادت رسید. یکی از خصوصیات این امام، شهرت او به باب‌الحوائج بودن است؛ یعنی هر کسی حاجتی داشته باشد و به این امام توسل بجوید، رد خور ندارد و دعایش به اجابت می‌رسد. این تنها عقیده ما شیعیان نیست، بلکه بسیاری از ائمه مذاهب اهل سنت به آن معتقد هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام موسی کاظم(ع) در سال 128 متولد شد و در سال 148 پس از شهادت امام صادق (ع) به امامت رسید. امامت وی 35 سال طول کشید و در زمان خلفای مقتدر عباسی بود و در بیشتر این دوران در شرایط پلیسی به سر می‌برد. امام موسی کاظم (ع) در سخت‌ترین شرایط به حمل رسالت الهی، آن هم با شجاعت و جسارت و مبارزه با تقیه می‌پرداخت و در چهار سال پایانی زندگی‌اش نیز بارها به زندان رفت.

وی در ادامه و در خطبه‌های سیاسی این هفته نماز جمعه اهواز، گفت: سپاه در طول 38 سال و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره مورد عنایت امام زمان (عج) بوده و در کنار ارتش جمهوری اسلامی به بسیج کردن مردم پرداخته است و حماسه دفاع کردن در دوران دفاع مقدس را پدید آورد و پس از جنگ در کنار آمادگی رزمی و ابتکارات بسیار فراوان در زمینه صنایع نظامی، ساختن موشک، پهباد، هواپیماهای جنگی و سایر ملزومات وسایل جنگی، دست به سازندگی بسیار مهمی زد و همچنین قرارگاه‌های مفصلی در کل کشور ساخت که اگر نظام جمهوری اسلامی در زمینه سازندگی بخواهد حرفی برای گفتن داشته باشد باید این کارهای مهم که در قرارگاه خاتم و سازندگی انجام شده است را مطرح کند و جا دارد از عزیزان سپاهی تشکر کنم و ان‎شاءالله تا ابد از این ارزش‌ها پایداری کنند.

وی با اشاره به سالروز انقلاب فرهنگی نیز خاطرنشان‎کرد: امام امت دست به انقلاب فرهنگی زد و مایه خیر و برکت برای دانشگاه‌ها و دانشجویان در طول این 38 سال شد. البته نمی‌توانیم بگوییم که 100 درصد دانشگاه‌ها مقید به انقلاب فرهنگی هستند ولی انصافاً تحولات بسیار زیادی در زمینه فرهنگی پدید آمده است. البته چالش‌هایی هم وجود دارد که مسئولان دانشگاه‌ها باید تذکرات مقام معظم رهبری را نصب‌العین خود قرار دهند. مقام معظم رهبری بارها تذکر داده است که کارهایی در دانشگاه‌ها انجام می‌شود که هیچ سنخیتی و ضرورتی با کار فرهنگی ندارند که از جمله آن‎ها می‌توان به ترویج کنسرت و بردن دانشجویان به اردوهای مختلط و ترویج حرکات موزون و لهو و لعب اشاره کرد که این‌ها هیچ سنخیتی با دانشگاه‌ها و انقلاب فرهنگی، معنویت و علم ندارند.

آیت‌الله حیدری همچنین با اشاره به روز دوم اردیبهشت ماه مصادف با روز زمین پاک، خاطرنشان‌کرد: زمین پاک و حفاظت از آن امری ارزشمند و بسیار مطلوب است و بشریت اکنون با چالش‌های جدی آلودگی محیط زیست مواجه است که باید به این مسائل توجه شود و مسئولان برنامه‌های اجرایی برای نگه داشتن زمین پاک و سلامتی محیط زیست داشته باشند.

وی در با اشاره به پنجم اردیبهشت ماه سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس، عنوان کرد: زمانی که این حمله نظامی صورت گرفت، طوفان شن رخ داد که یک معجزه الهی به برکت امام زمان (عج)، بود که مقابل چشمان همه اتفاق افتاد. در سال 59، آمریکا قصد انجام حمله نظامی را داشت که خداوند طوفان شن را ایجاد کرد و تمام هواپیماهای آمریکایی دچار طوفان و سقوط شدند و بعد از آن هم آمریکا دیگر هیچ قدرتی پیدا نکرد که مستقیما به خاک ایران تجاوز و غلطی کند. همانطور که امام امت فرموده بودند، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این شعار را هم مقام معظم رهبری تکرار کرده بودند که به حمدالله محقق شد.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسه چند روز پیش مقام معظم رهبری با فرماندهان ارتش، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار اشاراتی به موقعیت و جایگاه ارتش، نترسی در برابر آمریکا، مساله انتخابات و همچنین موضوع اقتصاد مقاومتی داشت و مواردی را تذکر داده بودند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص ارتش فرمودند، ارتش جمهوری اسلامی، امروز یک نیروی فکری، معنوی و دارای انگیزه‌های پاک و مقدس است که این یکی از آثار مهم اقدام امام در تعیین روز ارتش است و باید این ارزش را قدر بدانیم.

آیت‌الله حیدری گفت: مقام معظم رهبری در خصوص نترسیدن از آمریکا هم فرمودند، ترسیدن و دلهره از تشر دشمن و تحت تأثیر اخم قدرتمندان قرار گرفتن، اولِ بدبختی است و اگر کسی هم می‌خواهد بترسد، اشکال ندارد اما از طرف ملت نترسد؛ زیرا ملت ایران ایستاده است.

امام جمعه موقت اهواز همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات، گفت: ایشان فرمودند باید انتخاباتی گسترده، با شور و شوق، بانشاط، سالم و همراه با امنیت برگزار شود و چنین انتخاباتی به کشور معنویت بسیاری خواهد داد. به هر حال چند محور در کلام آقا مورد تاکید قرار گرفت؛ یکی گسترده بودن انتخابات یعنی حداکثری برگزار شدن آن، بحث سلامت انتخابات که هم مردم و هم دستگاه‌های نظارتی و هم شورای نگهبان و نیروهای ناظر باید بسیار دقت کنند. همچنین دستگاه‌های اجرایی باید بدانند رای مردم حق‌الناس است و حق ندارند مهندسی و جابجا کنند. همچنین نباید بر هیأت‌های اجرایی فشار آورند که چه کسی را تأیید کنید یا نکنید که این مسائل هیچ ارتباطی به مسئولان اجرایی، استاندار و فرماندار ندارد. اینها قانون دارند؛ بنابراین هیأت اجرایی، دستگاه اجرایی و وزارت کشور جز انجام قانون هیچ وظیفه دیگری ندارند و اگر خدایی ناکرده بخواهند تعدی کنند و از حزب و گروهی باشند و افرادی را بالا بیاورند و افرادی را زمین بزنند، از چشم مردم و بالاتر از آن از چشم خداوند مخفی نمی‌مانند. بنابراین تقوی الهی را همه باید در زمینه سلامت انتخابات رعایت کنند.

وی افزود: موضوع بعدی بحث امنیت انتخابات است که به وسیله دستگاه‌های مربوط، نیروی انتظامی، قوه قضائیه، بسیج و سربازان گمنام امام زمان (عج) و با کمک مردم باید انجام شود. خدا را شکر در طول این 38 سال به استثنای مواردی محدود، غالباً انتخاباتی همراه با امنیت مطلوب برگزار شده است و ان‎شاءالله در انتخابات پیش رو نیز چنین انتخاباتی را شاهد باشیم.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم از کاندیدای منتخب مطالباتی دارند که باید این مطالبات را پاسخگو باشد و مردم شریف خوزستان نیز که بیشترین زحمت را برای انقلاب و نظام کشیده‌اند و بیشترین سختی از جمله جنگ را تحمل کرده‌اند، مانند سایرین مطالباتی دارند و امیدوارم دولت آینده به ریاست هر شخصی که باشد، به این مطالبات رسیدگی کند.

وی افزود: اولین مطالبه به حق مردم بحث سالم‌سازی محیط زیست و مقابله جدی با پدیده شوم ریزگردها است و این مقابله نباید در حد نهال‌کاری و مالچ‌پاشی، محدود شود. مردم می‌دانند منشاء این ریزگردها چیست. آن هم کانون ها و زمین‌هایی است که در جای جای خوزستان است و در اثر نرسیدن آب و انتقال آب خوزستان به جاهای دیگر، خشک شده اند و منشاء این ریزگردها شده‎اند و راه حل آن این است که آب به خوزستان برگردانده شود تا این زمین‌ها خیس و تالاب‌ها پرآب شوند و عمده‌ترین راه این است، نه اینکه نهال‌کاری صورت گیرد و نهال‌کاری، اقدامی انحرافی است.

captcha