سطح متسابقان روشندل بالا و تلاوتها قوی است
کد خبر: 3591771
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸
حافظ روشندل اردنی:

سطح متسابقان روشندل بالا و تلاوتها قوی است

گروه بین الملل: «یحیی محمد سعید» تصریح کرد: امروز در سالن مسابقات حاضر بودم و تلاوتها را شنیدم، متسابقان روشندل سطح بالایی دارند و تلاوتها بسیار قوی و خوب اجرا شد؛ در کل متسابق ضعیفی شرکت نکرده است.

سطح متسابقان روشندل بالا و تلاوتها قوی است
«یحیی محمد سعید الجاعونی»، حافظ کل روشندل در رشته حفظ دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن روشندلان جهان اسلام در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد:  برای نخستین بار است که حضور در مسابقات بین المللی قرآن کریم را تجربه می کنم اما بارها در رقابتهای محلی و سراسری کشور اردن حضور داشته و رتبه نیز کسب کرده ام؛ از جمله اینکه در رقابتهای سراسری مدارس اردن رتبه اول، در مسابقات مراکز قرآنی وابسته به وزارت تربیت و آموزش رتبه دوم و در رقابتهای سراسری قرآن هاشمی اردن نیز رتبه سوم را کسب کرده ام.
وی با اشاره به میزان اهمیت تشویق خانواده به حضور در فعالیتهای قرآنی گفت: خانواده اولین و مهمترین نقش را در این زمینه ایفا می کند. من از 10 سالگی آغاز به یادگیری قرآن کردم و از همان زمان خانواده با حمایت و پشتیبانی خود همواره به من انگیزه مضاعف داده است.  
یحیی محمد سعید متذکر شد: بعد از اینکه حفظ کل را به پایان رساندم، هفده ساله بودم که نزد اساتید برجسته اردن موفق به کسب گواهی «اجازه نامه قرآنی» ویژه تدریس قرآن دریافت کردم.  
وی که از شهر امان و از طریق وزارت اوقاف و امور اسلامی اردن به این مسابقات معرفی شده است، درباره تأثیر این مسابقات گفت: برپایی این رقابتها نقش به سزایی در تحکیم روابط بین فعالان قرآنی از اقصی نقاط جهان دارد.  
حافظ روشندل اردنی همچنین به سطح متسابقان در این دوره مسابقات اشاره و تصریح کرد: امروز در سالن مسابقات حاضر بودم و تلاوتها را شنیدم. متسابقان سطح بالایی دارند و تلاوتها بسیار قوی و خوب اجرا شد؛ در کل متسابق ضعیفی شرکت نکرده است.
وی در ادامه گفت: سطح آموزش قرآن در اردن الحمد الله خوب و پر رونق است، به ویژه در فصل تابستان که دانش آموزان و کودکان اوقات فراغت بیشتری دارند با حضور در این کلاسها، مساجد و کرسی های تلاوت از آموزش های قرآنی برخوردار می شوند؛ مسئولان اردنی نیز اهتمام ویژه ای به امر آموزش در حوزه قرآن دارند.
یحیی الجاعونی همچنین به شعار مسابقات بین المللی قرآن ایران( یک کتاب، یک امت) اشاره و تصریح کرد: شعار مسابقات، انتخاب درست و به جایی بوده است؛ امروزه به شدت نیازمند وحدت و همبستگی اسلامی هستیم و برپایی چنین محافلی تأکید بر مشترکات و عقاید دینی ما است.
گفتنی است، همزمان با برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم روشندلان جهان اسلام در محل مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است و تا ششم اردیبهشت ماه پذیرای عموم قرآن دوستان است. 

مطالب مرتبط
captcha