قرآن را هشت ماهه حفظ کردم/ امیدوارم با اجرایی قوی رتبه کسب کنم
کد خبر: 3591898
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
حافظ فینالیست کنیایی:

قرآن را هشت ماهه حفظ کردم/ امیدوارم با اجرایی قوی رتبه کسب کنم

گروه بین‌الملل: حفظ قرآن را از سن 10 سالگی شروع کردم و در مدت هشت ماه پس از آنکه تمام برنامه‌های درسی و تفریحی خود را کنار گذاشتم و کل وقتم را به حفظ اختصاص دادم، موفق شدم کل قرآن را از بر کنم.

قرآن، عامل اتصال دل های مسلمانان است
«هیثم صفر احمد»، حافظ 26 ساله کنیایی که به مرحله فینال سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران راه یافته است، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا)، اظهار کرد: حفظ قرآن را از سن 10 سالگی شروع کردم و در مدت هشت ماه پس از آنکه تمام برنامه‌های درسی و تفریحی خود را کنار گذاشتم و کل وقتم را به حفظ اختصاص دادم، موفق شدم کل قرآن را از بر کنم.
وی در مورد انگیزه خود از حفظ قرآن گفت: زمانی‌که حفظ قرآن را شروع کردم تصورم این بود که بخشی از برنامه زندگی‌ام را بر اساس آن پیش ببرم، چون والدینم گفته بودند قرآن، روش زندگی بهتر را نشان می‌دهد اما با حفظ آن فهمیدم کل زندگی، قرآن است و هرگز نمی‌توانم از آن فاصله بگیرم حتی شخصیت پیامبران در قرآن، الگوی من برای بهتر زیستن و درست رفتار کردن واقع شد. 
حافظ کنیایی موفقیت خود در حفظ را حاصل تلاش بی‌وقفه و تشویق والدین عنوان کرد و گفت: برای درک مفاهیم قرآن به کلاس خصوصی رفتم و ترجمه و تفسیر قرآن را یاد گرفتم چون بدون درک مفاهیم قرآن، نمی‌توان بهره کافی و وافی را از این کتاب آسمانی برد.
هیثم صفر احمد که به مسابقات بین‌المللی متعددی اعزام شده است، در این باره گفت: در مسابقات بین‌المللی کشورهای مصر، بحرین، لیبی و تانزانیا نیز شرکت کرده‌ام که در مسابقات تانزانیا رتبه نخست را کسب کردم و با توجه به ارائه‌ای که در این دوره از مسابقات ایران داشتم، به آوردن رتبه بسیار امیدوار هستم.
وی در مورد مسابقات بین‌المللی قرآن ایران گفت: مسابقات قرآن در ایران بسیار باشکوه‌تر و منسجم‌تر از کشورهای دیگر برگزار می‌شود و من افتخار می‌کنم که به عنوان یک متسابق در این رویداد عظیم قرآنی دعوت شده‌ام و خوشحالم با کسانی رقابت می‌کنم که از لحاظ فنی در سطح بالایی قرار دارند.
این فینالیست کنیایی در مورد تأثیر مسابقات بین‌المللی قرآن و به‌ویژه شعار این رقابت‌ها(یک کتاب، یک امت) تصریح کرد: شعار این مسابقات نه تنها یک شعار است بلکه عملا نشان می‌دهد که مسلمانان اهل سنت و شیعه تفاوتی با هم نداشته و می‌توانند زیر سایه قرآن همدلی و اتحاد خود را حفظ کنند.
وی تأکید کرد: قرآن تمام دل‌ها را به هم پیوند می‌دهد؛ با پیروی از دستورات این کتاب بزرگ مسلمانان می‌توانند به این حقیقت برسند که تفاوتی در روش زندگی آن‌ها و رسیدن به اهداف عالی که همان رضای خداوند است، وجود ندارد.
هیثم احمد به فعالیت‌های قرآنی خود در کنیا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کنیا کشوری غیر اسلامی است و هیچ‌گونه برنامه قرآنی را مورد حمایت قرار نمی‌دهد و فعالیت‌های قرآنی در آن محدود بوده و بیشتر به‌صورت خصوصی برگزار می‌شود؛ به عنوان یک حافظ، شاگردان نوجوان زیادی دارم که به آن‌ها حفظ و ترجمه قرآن را به‌صورت خصوصی آموزش می‌دهم.
وی خطاب به جوانان مسلمان گفت: همه آنچه که یک انسان برای زندگی سعادتمند لازم دارد، در این کتاب نهفته است و توصیه می‌کنم جوانان قبل از هر علمی، علم قرآن را فرا گیرند، زیرا علم قرآن کامل و جامع است و راه رسیدن به خوشبختی و رستگاری را کوتاه‌تر می‌کند.
این حافظ کل اهل کنیا در پایان به مهمان‌نوازی ایرانیان اشاره و اظهار امیدواری کرد که بار دیگر بتواند در مسابقات ایران دعوت شود.
یادآور می‌شود، سی‌و‌چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشورمان از ۳۰ فروردین تا ششم اردیبهشت‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران پذیرای عموم قرآن‌دوستان است.
مطالب مرتبط
captcha