امام جمعه فاروج از عدم برگزاری جلسات مستمر قرآن کریم در مساجد انتقاد کرد
کد خبر: 3591925
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

امام جمعه فاروج از عدم برگزاری جلسات مستمر قرآن کریم در مساجد انتقاد کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه فاروج گفت: متاسفانه در حال حاضر در بسیاری از مساجد، جلسات مستمر قرآن کریم حداقل به صورت هفتگی برگزار نمی‌شود.

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج، در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی با بیان اینکه عدم برگزاری جلسات مستمر قرآنی در مساجد، زیبنده جامعه اسلامی نیست، اظهار کرد: از اداره کل اوقاف، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه‌های بسیج انتظار می‌رود که به صورت جدی، این مهم را پیگیری کنند.
وی با تاکید بر اینکه تمامی نهادهایی که در مساجد پایگاهی دارند، موظف به پیگیری برگزاری دوره‌های قرآن کریم به صورت مستمر و مداوم هستند، ادامه داد: لازم است تا حداقل به صورت هفتگی این جلسات در مساجد شهرستان و روستاها برگزار شود و به تفسیر و روخوانی جلسات قرآن فقط در ماه رمضان، اکتفاء نشود.
وی خاطرنشان کرد: در جلسات قرآنی علاوه بر روخوانی باید تفسیر گفته شود و جلسات تخصصی با حضور اساتید و صاحب نظران قرآنی برگزار شود تا نتایج و آثار بهتری در ذهن مخاطبان قرآنی باقی بماند.
امام جمعه فاروج با بیان اینکه باید جلسات قرآنی که در ماه مبارک رمضان برگزار می شود، در طول سال به صورت مستمر ادامه یابد، خاطرنشان کرد: لازم است تا دستگاه‌های فرهنگی و نهادهای اجرایی، به بهانه‌های مختلف و در مناسبت‌های گوناگون، جلسات و دوره قرآن برگزار کنند تا فرهنگ قرآنی بیش از پیش در جامعه گسترش یابد.
حجت الاسلام قلیزاده با اشاره به رابطه مستقیم آموزش مفاهیم قرآنی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: در این زمینه از رسانه‌های دیداری و نوشتاری انتظار می‌رود تا بیشتر به مسائل قرآنی، وضعیت سواد قرآنی در میان افراد جامعه و لزوم گسترش فرهنگ قرآن مجید در میان جوانان توجه کنند.
captcha