قرآن تنها منبع وحی و نجات بخش ترین دارو برای بشر است
کد خبر: 3592030
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

قرآن تنها منبع وحی و نجات بخش ترین دارو برای بشر است

نماینده کشور اردن در رشته قرائت با حضور در سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: قرآن کریم تنها منبع وحی و نجات بخش ترین دارو برای جوامع بشری است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: عبدالرحمان محمد علی علی جبر نماینده کشور اردن گفت: امسال دومین بار است که در مسابقات بین المللی قرآن کریم در کشور ایران شرکت می کنم. یک بار در سال 2010 در مسابقات ایران شرکت کردم که متاسفانه مقام خاصی کسب نکردم.

نماینده کشور اردن بیان داشت: امسال نیز در رشته قرائت شرکت کرده و امید زیادی دارم تا امسال بتوانم مقام خوبی کسب نمایم زیرا از آخرین باری که در ایران بودم چند سال می گذرد و من نیز پیشرفت های زیادی در قرائت داشته ام و حتی توانستم در مسابقات اندونزی به مقام پنجم دست یابم.

عبدالرحمان محمد با اشاره به سابقه ایران در برگزاری این مسابقات بیان داشت: برگزاری مسابقات در ایران از سابقه بسیاری برخورداری است و امسال نیز سی و چهارمین دوره آن در حال برگزاری می باشد و این نشان از قدمت و ریشه دار بودن این مسابقات در کشور ایران است و ایران در برگزاری این مسابقات شهرت جهانی دارد.

وی در خصوص داوران حاضر در این مسابقات گفت: در این دوره از مسابقات داوران خوبی حضور دارند اما باید به این موضوع توجه داشت که در همه ابعاد ممکن است خطای انسانی وجود داشته باشد اما در کل تا امروز شاهد داوری خوبی بودیم.

نماینده کشور اردن ادامه داد: آنچه اکنون حائز اهمیت است مسئله اجتماع مسلمانان می باشد، برگزاری مسابقات قرآن کمک می کند تا مسلمانان در یک مکان واحد دورهم جمع شده و به اتحاد برسند. شرکت در این مسابقات برای من و دیگر قاریان یک جهانگردی مذهبی و آشنایی با قاریان دیگر کشورها می باشد و بدون شک موجب پیشرفت من و دیگر قاریان در تمام رشته های قرآن خواهد شد.

عبدالرحمان محمد با اشاره به اینکه قران تنها منبع وحی و نجات بخش ترین دارو برای بشر می باشد گفت: قرآن تنها منبع وحی می باشد و حامی تمام جوامع بشری از هر گونه اختلاف و تفرقه است و هرکس به ریسمان قرآن چنگ بزند از هر گونه اشتباه، گناه و گمراهی در امان خواهد بود و تنها راه خوشبختی جوامع بشری توجه به قرآن و کلام خداوند است.

وی بیان داشت: اتحاد مسلمانان جهان فقط با توجه به فرامین و احکام کتاب مقدس الهی تحقق پیدا خواهد کرد و ما می توانیم آنچه را که در این مسابقات کسب می کنیم به عنوان یک سفیر قرآنی به مردم کشور خود انتقال دهیم و جامعه خود را به سمت کمال و انسانیت سوق دهیم. همانگونه که اثر انگشت هر فرد با دیگری متفاوت است انسانها نیز با یکدیگر تفاوت دارند ما مسلمانان نیز نباید به رنگ پوست، فرقه دینی و شیعه، سنی توجه کنیم و تنها باید به مشترکات دینی که همان خدای واحد، کعبه واحد، قبله واحد و قرآن است توجه کنیم.

نماینده اردن ادامه داد: در کشورهای غربی هیج اختلافی در مذهب وجود ندارد و تنها در تخصص اختلاف وجود دارد مسلمانان نیز باید به برادران دینی خود احترام گذاشته و به دروغ پردازی های رسانه های غربی توجه نکنند و در برابر خبرهای روغین آنها چشم و گوش خود را ببندند.

عبدالرحمان با اشاره به این موضوع که تمام پیامبران برای اخلاق به میان مردم آمده اند گفت: اخلاق تنها راه نجات مسلمانان و جوامع بشری از این وضعیت بحرانی پیش آمده است. ما با مراجعه به کتاب خداوند که راه مستقیم را نشان می دهد می توانیم در مقابل مشکلات به وجود آمده برای مسلمانان به راه حلی قرانی دست یابیم.

عبدالرحمان محمدعلی در پایان تصریح کرد: از آنجایی که من در رشته خطاطی و گرافیک تحصیل کرده ام می خواهم به این موضوع اشاره کنم که در غرب موسیقی و هنر باعث اتحاد بین مردم شده است اما چگونه است که کتاب قرآن با این عظمت نمی تواند مسلمانان را به دورهم جمع کند پس مسلمانان باید به سمت این کتاب آسمانی رفته و از هر گونه تبلیغات دروغین کفار دروی کنن تا به راه راست هدایت شده و به اتحاد برسند. توجه به قرآن باعث پیشرفت در علم می شود و اگر مسلمانان به این موضوع توجه داشته باشند می تواند در علم از غرب نیز پیشی بگیرند.
captcha