ظرفیت محدود ثبت‌نام بن‌های دانش‌آموزی/ مشارکت دولتی افزایش یافت
کد خبر: 3592107
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
امیرزاده عنوان کرد:

ظرفیت محدود ثبت‌نام بن‌های دانش‌آموزی/ مشارکت دولتی افزایش یافت

گروه ادب: سخنگوی سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران از ظرفیت محدود ثبت‌نام بن‌های دانش‌آموزی خبر داد و گفت: 24 میلیارد ریال اعتبار برای این امر اختصاص یافته است.

همایون امیرزاده، سخنگوی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره دلایل عدم تخصیص بن کتاب به دانش‌آموزان شهرستانی غیر از استان تهران گفت: تاکنون طرح‌های حمایتی مختلفی با همکاری و مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توسعه کتاب و کتابخوانی برای مراکز دور از دسترس و محروم اجرا کرده و کتابخانه‌های کلاسی مناطق محروم و عشایری طی سه مرحله تجهیز شده‌اند.
وی افزود: چنین طرح‌هایی برای شهرستان‌های استان تهران انجام نشده بود که سعی شد در این دوره از نمایشگاه با این اقدام، کتاب در دسترس این دانش‌آموزان نیز قرار گیرد؛ چرا که بسیاری از شهرستان‌های استان تهران از نعمت دسترسی آسان به کتاب محروم هستند.
امیرزاده با اشاره به اعتبار تخصیص یافته برای بن‌کارت‌های دانش‌آموزی عنوان کرد: ظرفیت ثبت‌نام بن‌کارت‌های دانش‌آموزی محدود بوده و 80 هزار دانش‌آموز را شامل می‌شود، در این دوره 24 میلیارد ریال از سوی معاونت فرهنگی اختصاص یافته و 16 میلیارد ریال نیز آورده دانش‌آموزی خواهد بود که با توجه به اینکه در دوره‌های گذشته این نسبت 50 درصد بود در این دوره به 60 مشارکت دولتی افزایش یافته است.
سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران یادآور شد: در این دوره برای هر دانش‌آموز بن کارت 50 هزار تومانی صادر می‌شود که 60 درصد آن معادل 30 هزار تومان توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 40 درصد آن معادل 20 هزار تومان توسط دانش‌آموز پرداخت خواهد شد.
captcha