بریل خوانی صحیح؛ اولین قدم در فراگیری قرائت قرآن توسط نابینایان
کد خبر: 3592160
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

بریل خوانی صحیح؛ اولین قدم در فراگیری قرائت قرآن توسط نابینایان

گروه مسابقات: نماینده روشندل کشورمان در سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران بریل خوانی صحیح را اولین قدم در راه فراگیری آموزه های قرآنی بیان کرد.

محمد بهرامی، قاری رشته قرائت تحقیق دومین دوره مسابقات قرآن نابینایان
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، محمد بهرامی، نماینده کشورمان در رشته قرائت تحقیق دومین دوره مسابقات قرآن نابینایان جهان اسلام در گفت وگو با شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه تلاوت قرآن را از هشت سالگی با تقلید از تلاوت محمد شحات انور آغاز کرده است، اظهار کرد: مشوق اصلی بنده در این راه مادرم بود و توانستم پس از مدتی حائز بیش از سی رتبه برتر و مقام اول کشوری در رشته های مختلف مدیحه سرایی، دعاخوانی، قرائت تحقیق و اذان شوم.

نفر برتر دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن نابینایان جهان اسلام در ادامه در رابطه با روال راه یافتن روشندلان به مسابقات بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه طبق ارزیابی که از سوی مسئولان شده بود، ابتدا تعداد 18 نفر از روشندلان کل کشور انتخاب شدند که از میان ایشان با لطف و عنایت خداوند متعال بنده انتخاب شدم.

نماینده روشندل کشورمان در سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در ادامه در رابطه با قرعه مسابقات با بیان اینکه بنده از قرعه راضی نبودم؛ چراکه نیاز به نفس زیاد داشت، اظهار کرد: دوستان به بنده اشاره می کنند که به روش حصان تلاوت می کنم و این روش نیز معمولا نفس کم دارد ولی در نهایت یه حول و قوه الهی و عنایت حضرت ولیعصر(عج) توانستم برنامه خود را به خوبی اجرا کنم.

بهرامی در ادامه با بیان اینکه با این تلاوت به طور مستقیم به مرحله فینال مسابقات راه پیدا کردم و مرحله دیگری در این بین وجود ندارد، در رابطه با نحوه مراجعه و پیگیری روشندلان برای پرداختن به قرآن کریم نیز با اشاره به اینکه به نظر بنده روشندلانی که قصد دارند تا به رشته های مختلف قرآن روی آورند، ابتدا باید بریل خوانی صحیح داشته باشند، اظهار کرد: بنده به شخصه بریل آموزس صحیح را یاد نگرفتم و از ابتدا تنها آموختیم که با دو انگشت خود بریل خوانی کنم و از انگشتان دیگر استفاده نکردیم در صورتیکه بریل خوانی صحیح باید با هشت انگشت باشد و این خود باعث می شود که در مسابقات اعراب بزنیم و به همین دلیل بنده همواره از اعراب زدن واهمه دارم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روشندلان محترم اگر بریل خوانی را درست فرا بگیرند، می توانند خدمت اساتید قرآنی بروند و قرائت را یاد بگیرند بیان کرد: همه خط ها در بریل خوانی یکی است و تنها رمز و رموزی که در این بین وجود دارد زبان ها را تغییر می دهند. همچنین، حروف کوچک و بزرگ در این بین وجود ندارد و همه یکی است.

نماینده روشندل کشورمان در سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنان خود از تمامی مردم ایران خواست تا برای وی دعا کنند که به رتبه ای که در خور وی و نماینده جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات قرآنی است، دست پیدا کند.

captcha