جشنواره خیرین مدرسه‌ساز برگزار شد
کد خبر: 3592222
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

جشنواره خیرین مدرسه‌ساز برگزار شد

گروه اجتماعی: جشنواره خیرین مدرسه‌ساز، با حضور معاون رئیس سازمان‌ نوسازی و رئیس مجمع خیرین استان برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، جشنواره خیرین مدرسه‌ساز، شب گذشته، دوم اردیبهشت‌ماه در دبیرستان دخترانه مصلی‌نژاد با حضور خیرین مدرسه‌ساز، برگزار شد.
در آغاز این مراسم، غلامعلی رفعتی، رئیس مجمع خیرین استان خراسان رضوی ابراز کرد: مدرسه‌سازی سنگ زیربنا همه توسعه‌ها است، برای ترویج هر نوع توسعه در دنیا ابتدا باید مدرسه و مدرسه‌سازی را ترویج دهیم، زیرا کانون علم، پژوهش و ... مدرسه است.
وی در رابطه با طرح مدرسه‌یار، عنوان کرد: مدرسه‌یار شخصی است که به میزان توانایی مالی، جسمی، روحی و ... در کلیه زمینه‌هایی که مرتبط به مدرسه است، می‌تواند مدرسه را تأمین کند.
خیرین مدرسه‌ساز بهشتیان زمینی هستند
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز همچنین ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز بهشتیان زمینی هستند، کمترین خیر مدرسه‌سازی دیده می‌شود که از مدرسه‌یاری به مدرسه‌سازی نرسیده باشد.
رفعتی افزود: خیرین مدرسه‌ساز دغدغه آموزش‌ و پرورش دارند، خوشبختانه امروز توانستیم به آمار مدارس یک شیفته نزدیک‌تر شویم که با یاری خیرین می‌توان به آمار مدارس یک شفیته رسید.
خیرین؛ پیامبران عصر خود هستند
قاسم‌علی خدابنده، معاونت پشتیبانی و توسعه آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی در این جشنواره، گفت: کار خیرین به نوعی رسالت پیامبر است. ما در مدرسه دانش‌آموزآن را از سوی تاریکی‌های جهالت به سمت نور و روشنایی هدایت می‌کنیم، پس خیرین پیامبران عصر خود هستند.
30درصد مدارس خراسان رضوی توسط خیران مدرسه‌ساز ساخته شده است
وی با بیان اینکه ۳۰درصد مدارس سطح استان توسط خیرین ساخته شده‌ است، افزود: اگر خیرین مدرسه‌ساز نبودند قطعا امروزه نمی‌توانستیم، حجم عظیم دانش‌آموزان را در استان پوشش بدهیم.
معاونت پشتیبانی و توسعه آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: دولت با وجود زحمات بی‌حد و حدود خود نمی‌تواند هزینه‌های ناشی از احداث مدارس را،به دلیل بالا بودن آمار دانش‌آموزان پرداخت کند. 
خدابنده با بیان اینکه مدرسه‌سازی در استان خراسان رضوی نسبت به سایر نقاط کشور، توسعه خوبی داشته‌ است، اظهار کرد: اینکه امروزه توانستیم ساماندهی خوبی به دانش‌آموزآن بدهیم، مدیون زحمات خیرین مدرسه‌ساز هستیم.
وی عنوان کرد: این کار بهترین باقیات و صالحات است که خیرین از خود برجای می‌گذارند؛ زیرا در طول سالیان سال هزار دانش‌آموز در این اماکن علم، نماز، ادب، قرآن و... می‌آموزند، که قطعا اثرات مثبت این اعمال همیشه نثار روح خیرین می‌شود.
معاونت پشتیبانی و توسعه آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: جا دارد یادی کنیم از بنیانگذار مجمع خیرین، مرحوم دکتر باقرزاده و کمال تشکر را نسبت به همه خیرین که در این مسیر قدم می‌گذارند را داشته‌باشیم.
خدابنده بیان کرد: برداشتن قدم در مسیری که با میل قلبی و هزینه شخصی باشد، نشانگر لطف بی‌حد و اندازه خداوند است که قدرت فضل به این اشخاص داده‌ است و باید بدانیم بزرگ‌ترین خدمت، خدمت به خلق خدا است.
یادآور می‌شود، در ادامه این مراسم از خیرین مدرسه‌ساز، قربانی، علیزاده، شکیبا، رفعتی، قاسمی و... با اهداء لوح تقدیر قدردانی شد. 

captcha