«من انقلابی‌ام»؛ نمایشگاهی از جنس شهادت و قرائت
کد خبر: 3592308
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

«من انقلابی‌ام»؛ نمایشگاهی از جنس شهادت و قرائت

گروه ادب: همزمان با برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، نمایشگاهی با عنوان «من انقلابی‌ام» در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برپا شده که شامل تصاویر قاریان، شهدای انقلاب اسلامی از بدو پیروزی تاکنون، آیات قرآن کریم و ... است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، «من انقلابی‌ام» عنوان نمایشگاهی است که در بدو ورود به شبستان مصلای امام خمینی(ره) که مسابقات بین‌المللی قرآن در آنجا در حال برگزاری است به چشم می‌خورد. نمادی از کعبه در میانه این نمایشگاه جای گرفته است و در چهار گوشه این نماد که چهار ضلع نمایشگاه را تشکیل می‌دهند،‌ نمونه‌ای از آثار قرآنی ارائه شده است.

در یکی از ضلع‌های این نمایشگاه، برخی از آیات و سوره‌های قرآن کریم و کلمات مقدس چون اسماءالله با رنگ روغن نقاشی شده‌ و بر تابلوهایی که در این ضلع به نمایش درآمده‌اند نقش بسته است. و ان یکاد،‌ سوره توحید، سوره حمد،‌ بسم‌الله، کلمه «الله»، هو نعم‌الوکیل و ... از جمله آیات و کلماتی هستند که بر این تابلوها نقش بسته‌اند. برخی از آثار این ضلع تلفیقی از خوشنویسی و نقاشی است که در مجموع 19 اثر در این بخش ارائه شده.

در ضلع دیگری از این رویداد فرهنگی معنوی، در قالب تابلوهایی که بر دیوار ارائه شده، مروری بر شاخص‌های نامزد اصلح در بیانات رهبر معظم انقلاب ارائه شده است که به شاخص‌های فردی و اخلاقی توجه دارد و به همراه تصاویری از امام خمینی(ره) نمایش داده شده است. بیانات رهبر معظم انقلاب نیز در این بخش پخش می‌شود.

در کنار این شاخص‌ها تصاویر از شهدای هشت سال دفاع مقدس،‌ انقلاب و مدافع حرم به تصویر کشیده شده است که از آن جمله می‌توان به شهیدان آیت‌الله سیدمحمد بهشتی، حسن باقری،‌ سردار حسین همدانی، مجید شهریاری و ... اشاره کرد.

ضلع دیگر این نمایشگاه نیز به تصاویری از کتب منتشر شده و تصاویر قاریان شهید همچون حسن دانش و محسن حاجی‌حسنی کارگر اختصاص دارد. در بخش پایانی نیز 16 تابلو که نمایانگر تصاویری از آیات قرآن در قالب نقاشی با رنگ روغن است نمایش داده شده. فضای بیرونی دیوارهای این نمایشگاه نیز مزین به تابلو تصاویر قاریان قرآن کریم است.

captcha