برگزاری هفته فرهنگی شهرستان ها به منظور خروج این برنامه ها از انحصار تهران
کد خبر: 3592351
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

برگزاری هفته فرهنگی شهرستان ها به منظور خروج این برنامه ها از انحصار تهران

گروه فرهنگی: معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری هفته فرهنگی شهرستان ها خبر داد و گفت: یکی از اهداف مهم این طرح خارج کردن این قبیل برنامه‌ها از انحصار تهران و مراکز استان‌هاست تا فرصت تبادلات فرهنگی و تعامل بین مناطق و شهرستان‌ها در استان‌های مختلف، فراهم و از هم افزایی و تبادل تجربیات هر مجموعه به نحو مطلوب بهره برداری شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی استانداری، سید هادی حسینی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دیدار با استاندار خراسان شمالی، افزود: تلاش داریم با استفاده از ظرفیت نهادها و افراد متمکن، برای توسعه و تجهیز اماکن و امکانات فرهنگی در سراسر کشور گام‌های موثرتری برداریم و توزیع مناسب این امکانات را شاهد باشیم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان این استان در حوزه فرهنگ و هنر و شایستگی‌های هنرمندان این خطه، استمرار و توسعه برگزاری جشنواره‌های سراسری نظیر تئاتر رضوی را مورد تأکید قرار داد و برای تأمین اعتبارات لازم بدین منظور، قول مساعد داد.
استاندارخراسان شمالی در ادامه این جلسه گفت: خراسان‌شمالی به دلیل سکونت قومیت‌های مختلف، دارای فرهنگی بسیار غنی و مردمانی فرهنگ مداراست.
محمد رضا صالحی افزود: تلاش داریم از فرصت‌های مختلف برای شناساندن فرهنگ غنی و قابلیت‌های این خطه بهره مناسب را ببریم که تعریف برنامه‌هایی مثل هفته فرهنگی شهرستان‌های این استان در دیگر مناطق کشور، به این هدف کمک شایانی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه موسیقی مقامی این استان به ثبت جهانی هم رسیده است، تداوم و تقویت جشنواره‌هایی مثل تئاتر رضوی را مورد تأکید قرار داد و تقویت کمک‌های اعتباری این وزارتخانه را برای پیشبرد برنامه‌های تعریف شده در این بخش و نیز توسعه فضاهای فرهنگی استان خواستار شد.
captcha