عزاداری مردم رباط کریم در سوگ شهادت امام موسی کاظم(ع)
کد خبر: 3592353
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳

عزاداری مردم رباط کریم در سوگ شهادت امام موسی کاظم(ع)

کانون خبرنگاران نبأ: کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی رباط کریم از برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری حضرت باب‌الحوائج امام موسی کاظم(ع) در هیئت‌های مذهبی و مساجد این شهرستان خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین هدایتی، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی رباط کریم با اشاره به برگزاری 80 محفل مذهبی در شب شهادت امام موسی کاظم(ع) در این شهرستان، عنوان کرد: مراسم عزاداری و سوگواری حضرت باب‌الحوائج امام موسی کاظم(ع) با حضور عاشقان و دلدادگان اهل بیت(ع) به‌ویژه نوجوانان و جوانان شب گذشته، دوم اردیبهشت‌ماه در مساجد، حسینیه‌ها، مؤسسات و خانه‌های قرآنی، هیئت‌های مذهبی و بقاع متبرکه برگزار شد.
وی ادامه داد: در این مراسم مبلغان در مورد تبیین درس‌هایی از زندگانی و سیره امام هفتم شیعیان سخنرانی کردند و مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به مرثیه‌سرایی و عزاداری پرداختند.
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی رباط کریم گفت: امام رضا(ع) در حدیثی فرمودند «زیارت قبر پدرم، موسى بن جعفر(ع)، مانند زیارت قبر حسین‏(ع) است».
یادآور می‌شود: 25 ماه رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، امام هفتم شیعیان جهان در سال 183 هجری است که در زندان هارون‌الرشيد عباسى در بغداد، در 55 سالگى به دستور هارون مسموم و به شهادت رسيد. مرقد شريفش در كاظمين، نزديك بغداد، زيارتگاه شيفتگان حضرتش است.

منوچهر جلیلی
captcha