انتشار 70 سروده با محوریت مدافعان حرم
کد خبر: 3592357
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۸

انتشار 70 سروده با محوریت مدافعان حرم

گروه فرهنگی: مدیرعامل مؤسسۀ آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از انتشار 70 سروده با محوریت مدافعان حرم از شعرای برجسته و رونمایی از کتاب 110 شعر رضوی، خبر داد و افزود: کتاب 110 شعر رضوی که به‌زودی به بازار کتاب عرضه خواهد شد، شامل ۱۱۰ شعر از شاعران کشور در مدح و منقبت حضرت ثامن‌الحجج(ع) است که توسط سعید بیابانکی گردآوری شده است.

علی‌ثابت‌نیا، مدیرعامل مؤسسۀ آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در گفت‌و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از رونمایی کتاب 110 شعر رضوی و انتشار 70 سروده با محوریت مدافعان حرم از شعرای برجسته خبر داد و افزود: کتاب 110 شعر رضوی که به‌زودی به بازار کتاب عرضه خواهد شد، شامل ۱۱۰ شعر از شاعران کشور در مدح و منقبت حضرت ثامن‌الحجج(ع) است که توسط سعید بیابانکی گردآوری شده، مجموعۀ دیگری نیز شامل ۸۰ شعر برگزیده با محوریت مدافعان حرم از شعرای برجسته در حال گردآوری توسط ایشان است که انشاءالله در سه ماهۀ اوّل سال با همکاری به‌نشر منتشر خواهد شد.
ثابت‌نیا اظهار کرد: مجموعه کتاب‌هایی نیز با موضوع هنرهای موجود در حرم مانند فلزکاری، کاشی‌کاری، حجاری و... تألیف شده و طبق توافقاتی که اخیراً با شرکت به‌نشر داشته‌ایم، مقرر شده که انتشار و توزیع کتاب‌ها به‌صورت مشترک با این مرکز صورت پذیرد.
برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی‌_هنری در منطقۀ کم‌برخوردار خواجه‌ربیع
ثابت‌نیا بیان کرد: در منطقۀ خواجه‌ربیع نیز مجتمع فرهنگی_ هنری امام‌خمینی(ره)، فعالیت‌های مستمری از جمله برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برای دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان آن منطقه و نیز سایر مناطق محروم شهر دارد.
آماده‌سازی و اجرای نمایش عروسکی برای مدارس و مساجد حاشیۀ شهر
وی طراحی و اجرای چند نمایش عروسکی و برنامه‌های تلفیقی سیار را از برنامه‌های مجتمع فرهنگی‌هنری امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: این برنامه برای اجرا در مساجد، پایگاه‌های فرهنگی و مدارس حاشیۀ شهر طراحی شده است. گاه مشاهده می‌شود که در این مناطق بچه‌ها حتی امکان پرداخت هزینۀ رفت و آمد به مجتمع امام خمینی(ره) را ندارند، بنابراین برنامه‌ها و طرح‌های مجتمع، در آن مناطق و در محل زندگی آنها اجرا خواهد شد.
مدیرعامل مؤسسۀ آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از برگزاری ویژه‌برنامۀ آهوانه در اردیبهشت‌ماه خبر داد و افزود: اجرای نمایش با محوریت تربیت و اخلاق دینی، ویژۀ گروه سنی کودک و نوجوان، از دیگر برنامه‌های مجتمع فرهنگی هنری امام‌خمینی(ره) است که در قالب «آهوانه» اجرا خواهد شد.
ثابت‌نیا در خصوص تئاتر آهوانه بیان کرد: هدف ما برگزاری یک جشنوارۀ رقابتی نیست بلکه ایجاد فرصتی برای کودکان و نوجوانان به‌ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم جهت بهره‌مندی از هنر تئاتر و نمایش‌های تولیدشده، چه در شهر مشهد و چه در سایر شهرها است؛ نمایش‌هایی از سراسر کشور که برگزیدۀ جشنواره‌های تئاتر رضوی بوده‌اند و کودکان و نوجوانان را با آموزه‌های اخلاقی و تربیتی، مفهوم زیارت و زندگی وسیرۀ اخلاقی ائمۀ اطهار(ع) به‌ویژه امام‌رضا(ع) آشنا می‌کند، هر ساله به دعوت مجتمع فرهنگی‌هنری امام‌خمینی(ره) در مشهد و برای بهره‌مندی این قشر از مخاطبین روی صحنه می‌رود.
برگزاری اردوهای تفریحی‌‌فرهنگی یک‌روزه در اردوگاه امام‌رضا(ع)
وی ادامه داد: برنامه‌ متنوع فرهنگی_ هنری در قالب طرح اوقات فراغت، همچنین برگزاری اردوهای یک‌روزه از دیگر برنامه‌های مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی(ره) است. 
ثابت‌نیا عنوان کرد: در کنار این فعالیت‌ها، برنامه‌های دیگری نیز خواهیم داشت که اجرای آنها منوط به تخصیص بودجه‌ای است که هنوز به مؤسسه ابلاغ نشده است.
captcha