آغاز دور جدید آموزش قرآن در راولپندی
کد خبر: 3592378
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

آغاز دور جدید آموزش قرآن در راولپندی

گروه بین‌الملل: خانه فرهنگ كشورمان در راولپندی پاكستان دور جدید كلاس‌های خوشنویسی و قرائت و تجوید قرآن کریم را آغاز كرد.

آغاز دور جدید آموزش قرآن در راولپندی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم افتتاح کلاس‌های خوشنویسی و قرائت و تجوید قرآن کریم با حضور قاری ابرار حسین عرفانی، استاد برجسته قرآن و مدیر جامعه مدینه‌القرآن، خواجه محمد حسین، استاد خوشنویس و همچنین مدعوین و ثبت‌ نام‌ کنندگان در این دوره‌های آموزشی در خانه فرهنگ كشورمان برگزار شد.
خواجه محمد حسین در این مراسم، درباره اهمیت هنر خوشنویسی به ویژه خط نستعلیق سخنانی ایراد كرد و طی آن به تاریخ خط نستعلیق و جایگاه آن در کشورهای اسلامی پرداخت.
سپس قاری ابرار حسین عرفانی، استاد علوم قرآنی هم فضیلت‌های آموزش و یادگیری قرآن را یادآور شد و در ادامه با گفتن اینكه ائمه اطهار(ع)، بیشترین توجه را به قرآن داشتند، اظهار كرد: قرآن تأکید دارد که آیات قرآن با تلفظ صحیح تلاوت شود؛ بنابراین آموزش قرآن از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی سپس با اشاره به یک بیت شعر از اشعار محمد اقبال با موضوع قرآن کریم، افزود: علامه اقبال توجه ویژه‌‌ای به قرآن کریم داشت.
در پایان علی آقانوری، مسئول خانه فرهنگ ایران در راولپندی پاكستان نیز بیان كرد: آموزش و یادگیری  قرآن از فضیلت بالایی برخوردار است.
وی افزود: تلاوت صحیح قرآن و تدبر در آن و انس و الفت با قرآن، موجب سعادت انسان خواهد شد.
آقانوری همچنین به برخی احادیث و روایات از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در خصوص اهمیت فراگیری و تلاوت قرآن کریم اشاره کرد و با اشاره به هنر خوشنویسی، گفت: خوشنویسی و خطاطی علاوه بر اینکه یک هنر است، موجب خوش‌خطی و خوانایی می‌شود، بنابراین از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه ویژه این هنر در جمهوری اسلامی ایران و کشور پاکستان، از افراد ثبت‌نام شده درخواست كرد که با حضور منظم و  فعال خود در کلاس‌ها، بهره کافی را از این دوره آموزشی ببرند.
 

captcha