برنامه‌های زائران غیرایرانی حرم رضوی در هفته پایانی رجب
کد خبر: 3592414
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

برنامه‌های زائران غیرایرانی حرم رضوی در هفته پایانی رجب

گروه اجتماعی: برنامه‌های مختلفی برای زائران غیرایرانی حرم رضوی در هفته پایانی ماه رجب در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان به سلسله جلسات سخنرانی با محوریت پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی به برنامه‌های درنظرگرفته شده در هفته پایانی ماه رجب برای زائران غیر ایرانی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین این برنامه‌ها، سلسله جلسات عقیدتی و تاریخی با محوریت آیه 107 سوره انبیاء، «وَما اَرْسَلْناكَ اِلّا رَحْمَةً لِلعالَمينَ؛ (ای پيامبر) ما تو را فرستادیم تا رحمتی بر اهل عالم باشی»، است.
حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: این سلسله سخنرانی‌ها تا پایان هفته، بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق دارالمرحمه ویژه زائران غیر ایرانی عرب‌زبان و در همه سنین برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری جلسات سخنرانی ویژه زائران انگلیسی‌زبان در رواق غدیر، ابراز کرد: سیره پیامبر مهربانی‌ها(ص)، فضائل و خصوصیات اخلاقی حضرت رسول(ص)، نقش امام رضا(ع) در احیای اسلام، ویژگی‌های ماه رجب و سیره اهل بیت(ع) در ماه رجب از جمله موضوعاتی است که ویژه زائران غیر ایرانی ارائه می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی گفت: همچنین سلسله جلسات سخنرانی با موضوع مبعث روز بیداری، پیامبر اکرم(ص) اسوه اخلاق، مفهوم امر به معروف و نهی از منکر در سیره معصومین(ع)، نقش صالحان در اصلاح جامعه و نقش و اهمیت الگوها در جامعه برگزار می‌شود که رواق کوثر حرم رضوی، از ساعت 20:30 میزبان زائران اردوزبان است.
وی بیان کرد: همچنین برگزاری مسابقات با موضوع پیامبر اکرم(ص)، منشأ وحدت و همدلی میان مسلمانان، سیره مدیریتی پیامبر(ص)، راه‌های شناخت خدا، ائمه اطهار(ع) و ابواب رحمت الهی، توحید و خداشناسی در اسلام در طول هفته از ساعت 19 تا 22، از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای زائران اردوزبان است.
captcha