حضور کم‌رنگ بانک‌های اسلامی در همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا
کد خبر: 3592471
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
دیواندری در پاسخ به ایکنا:

حضور کم‌رنگ بانک‌های اسلامی در همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا

گروه اقتصاد: دیواندری درباره حضور بانک‌های اروپایی که خدمات مالی اسلامی ارائه می‌دهند در همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا، اظهار کرد: به این دلیل که عمده بانک‌های اسلامی در آسیا فعال هستند، این بانک‌ها در این همایش حضور کم‌رنگ‌تری دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، امروز یکشنبه، سوم اردیبهشت 95 در نشست خبری چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا اظهار کرد: این همایش‌ در روزهای 9 و 10 اردیبهشت در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود و طبیعتا برگزاری چنین همایشی و تبادلات فکر و اندیشه با سایر کشورها، دستاوردهای وسیعی برای اقتصاد ملی ما در پی دارد.
وی ادامه داد:  ما دو محور اصلی برای برگزاری این همایش خواهیم داشت که در محور اول، روند پیشرفت‌های بانکی و مالی در یکسال پس از لغو تحریم‌ها و در محور دوم، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران را بررسی خواهیم کرد.
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی یادآور شد: در محور اول که به بررسی روند پیشرفت‌های بانکی و مالی در یکسال پس از لغو تحریم‌ها می‌پردازیم، مسائلی همانند وضعیت صنعت بانکی کشور ایران، نظارت بانکی، مقررات‌گذاری و استانداردهای بین‌المللی، اتصال سیستم بانکی ایران به جامعه بین‌المللی و چشم‌انداز آن و توسعه شبکه کارگزاری و راه‌اندازی شعب بانکی ایرانی در اروپا، بررسی خواهند شد.


دیواندری یادآور شد: مطالبات معوق بانکی و انجماد دارایی‌ها که در نظام بانکی ما به عنوان یک مشکل مطرح است و استفاده از تجارب جهانی و همچنین شفافیت و گزارشگری مالی، دیگر موضوعاتی هستند که در محور اول این همایش مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در محور دوم، توسعه ارتباطات در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و فرصت‌های موجود در حوزه مسکن، راه و شهرسازی، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی اظهار کرد: تعداد هشت سخنران کلیدی داخلی از جمله رئیس‌کل بانک مرکزی، وزیر راه و شهرسازی و و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و 16 سخنران خارجی در این همایش به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.
دیواندری در پایان سخنان خود گفت: همچنین شش پنل تخصصی با عنوان بررسی وضعیت صنعت بانکی ایران در حال حاضر، نظارت بر بانک‌ها و مقررات‌گذاری و استانداردهای بین‌المللی، راه‌اندازی شعبه بانک‌های ایرانی در اروپا، مطالبات معوق و انجماد دارایی‌ها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران و شفافیت مالی و مبارزه با جرایم مالی، برگزار خواهیم کرد.
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش ایکنا که وضعیت حضور بانک‌های اروپایی که خدمات مالی اسلامی ارائه می‌دهند، در این همایش چگونه است؟ اظهار کرد: به این دلیل که عمده بانک‌های اسلامی در آسیا فعالیت دارند و در این همایش تمرکز ما بر حضور بانک‌های اروپایی است، حضور این بانک‌ها کم‌رنگ‌تر خواهد بود.
captcha