افتتاح بزرگترین مؤسسه در حوزه آموزش عمومی قرآن در سیرجان
کد خبر: 3592481
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴

افتتاح بزرگترین مؤسسه در حوزه آموزش عمومی قرآن در سیرجان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: یکی از بزرگترین مؤسسات قرآنی شهرستان سیرجان در بخش آموزش عمومی قرآن‌ کریم با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استان کرمان افتتاح می‌شود.

رضا فتحی‎زاده، کارشناس فعالیت‌های قرآن مؤسسات استان کرمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآان(ایکنا) با بیان این خبر گفت: مؤسسه قرآنی نور اهل بیت سیرجان، در زیربنای سه هزار متر مربع، مجهز به امکاناتی مانند کتابخانه تخصصی علوم قرآن و اهل بیت(ع)، درمانگاه، داروخانه، سایت اداری و سرایداری، موزه قرآن، بخش آموزش به صورت مجزا برای بانوان و آقایان در سه طبقه در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: از سال 1379 مکاتبات برای تحویل زمین این مرکز با پیگیری‌های اداره‎کل فرهنگ و ارشاد صورت گرفت که با همکاری خیرین مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نور اهل بیت(ع) آماده و امروز، 3 اردیبهشت‌ماه در ساعت 16:30 با حضور محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار کرمان، آیت‌الله علما امام جمعه کرمانشاه افتتاح می‌شود.
فتحی زاده گفت: این مؤسسه تنها مؤسسه‌ای است که در سطح کرمان تعدادی از نابینایان و فرزندان بی‎سرپرست و بدسرپرست را از لحاظ آموزش و حفظ قرآن با استفاده از خط بریل تحت پوشش قرار داده است.
وی تصریح کرد: مدیریت این مرکز قرآنی بر عهده محمد ایران نژاد جانباز است. شهرستان سیرجان 8 مؤسسه فعال قرآنی را در خود جای داده است.
گفتنی است؛ این مؤسسه در استان کرمان، شهرستان سیرجان، بلوار ولی عصر واقع شده است.
captcha