برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز فارس/ تلاش جهت احداث مدارس در مناطق مسكن‌مهر
کد خبر: 3592511
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
دست‌نیان خبر داد:

برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز فارس/ تلاش جهت احداث مدارس در مناطق مسكن‌مهر

گروه اجتماعی: مدیركل نوسازی و تجهیز مدارس استان فارس از برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز این استان در تاریخ چهارشنبه، 6 اردیبهشت‌ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، احمد دست‌نیان، مدیركل نوسازی و تجهیز مدارس استان فارس امروز، 3 اردیبهشت در جمع خبرنگاران از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز این استان خبر داد و گفت: چهارشنبه 6 اردیبهشت نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان فارس با محوریت معرفی خیرینی كه سال 95 به این عرصه وارد شده‌اند، برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به وضعیت مدارس مسكن مهر نیز اشاره كرد و گفت: یكی از مكان‌هایی كه ما خیران را نسبت به ساخت مدرسه در آنجا تشویق می‌كنیم همین مراكز مسكن مهر هستند كه اكنون چند مدرسه در این مكان‌ها در حال ساخت است اما متأسفانه مشكلی كه وجود دارد این است كه خیران بیشتر دوست دارند در محله و منطقه زادگاه خود مدرسه بسازند با این حال اگر خیری از ما بخواهد مكانی را برای احداث مدرسه مشخص كنیم، حتماً مسكن مهر را به او معرفی خواهیم كرد.

دست‌نیان به وضعیت مدارس شهر صدرای شیراز نیز اشاره كرد و گفت: در شهر صدرا حداقل 40 كلاس درس كم داریم و روزانه 12 هزار تا 15 هزار نفر از دانش‌آموزان صدرا برای ادامه تحصیل مجبورند به شیراز بیایند.

مدیركل نوسازی مدارس فارس همچنین گفت: در مسكن مهر لپویی نیز 4 مدرسه نیمه تمام در حال احداث داریم كه تلاش می‌كنیم امسال حداقل دو مدرسه آن را به استعداد 12 كلاس درسی به اتمام برسانیم.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود گفت: به طور میانگین 25 درصد از كل هزینه ساخت و ساز مدارس در استان فارس توسط خیرین تامین و پرداخت می‌‌شود حال آنكه این میانگین در كشور پائین‌تر است.

وی با اشاره به اینكه در سال 95 تلاش برای گسترش فعالیت‌های خیرین و مشاركت بیشتر افراد افزون‌تر شد، گفت: خیرین را به دو بخش تقسیم كرده‌ایم یك گروه خیرین مدرسه‌یار كه كمك‌های آنان بیش از یك میلیون تومان است و گروه دیگر خیرین مدرسه‌ساز كه كمك‌های آنان چند صدمیلیونی و میلیاردی باشد.

دست‌نیان با یادآوری اینكه جشنواره خیرین مدرسه‌ساز از سال 78 تاكنون هرسال برگزار شده است، گفت: در سال 78 تعهد خیرین 18 میلیارد ریال بود كه در هجدهمین دوره آن به 600 میلیارد ریال می‌رسد.

مدیركل نوسازی مدارس گفت: تعداد پروژه‌های اجرا شده از ابتدای تاسیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز فارس تا كنون 1527 باب در قالب 8 هزار و 985 كلاس درس بوده است.

وی، تعداد خیرین حقوقی فارس را 300 واحد و تعداد خیرین حقیقی را بیش از 3350 نفر اعلام و اضافه كرد: از جمع كل خیرین، 350 نفر را بانوان تشكیل می‌دهند.

مدیركل نوسازی مدارس فارس گفت: خیرین مدرسه‌ساز فارس از ابتدا تاكنون بالغ بر 430 میلیارد تومان در بحث مدرسه‌سازی و تجهیز مدارس كمك كرده‌اند.

وی با بیان اینكه هم‌اینك 150 باب مدرسه در شیراز نیاز است، گفت: در سال 95 بالغ بر 73 باب مدرسه در قالب 370 كلاس درس در زیربنایی حدود 51 هزار مترمربع احداث و تحویل داده شده است؛ تعداد 93 پروژه دولتی و 140 پروژه مشاركتی در دست اجرا داریم.

دست‌نیان اعتبارات دولتی مصوب استانی و ملی در نوسازی و تجهیز مدارس برای سال 95 را 900 میلیارد ریال اعلام و اضافه كرد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری، تا امروز 335 میلیارد ریال از این عدد محقق شده است.

مدیركل نوسازی مدارس فارس در ادامه اظهار كرد: در فارس مدارس كپری نداریم اما 300 مدرسه خشت و گلی و سنگ و گلی وجود دارد كه به مراتب خطرناك‌تر از مدارس كپری بوده و در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه،‌ آسیب‌های آن بیشتر خواهد بود.

دست‌نیان از تامین 60 باب كانكس از محل اعتبارات دولتی برای استفاده در مدارس روستایی غیراستاندارد استان فارس خبر داد و گفت: مدارس خشت و گلی و سنگ و گلی مربوط به روستاهایی است كه جمعیت دانش‌آموزی آنها كمتر از 20 نفر است.

مدیركل نوسازی مدارس فارس همچنین گفت: از 37 هزار كلاس درس موجود در استان فارس بالغ بر 11 هزار و 600 كلاس درس نیازمند مقاوم‌سازی و 9 هزار و 600 كلاس‌درس نیازمند نوسازی است؛ اولویت ما تخریب و بازسازی مدارس نیازمند نوسازی‌ست.

captcha