کاتبان قرآن فراموش شده‌اند
کد خبر: 3592526
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

کاتبان قرآن فراموش شده‌اند

گروه فرهنگی: رضا زدوار بر برگزاری جشنواره‌هایی برای کاتبان قرآن به موازات برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن تأکید کرد و گفت: کاتبان نقش بزرگی در ثبت و ضبط قرآن داشتند و امروز هم کاتبان و خوشنویسان آیات الهی را به زیبایی مکتوب می‌کنند؛ اما متأسفانه می‌‎بینیم کاتبان قرآن فراموش شده‌اند.

رضا زدوار، مسئول انجمن خوشنویسان اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به برگزاری جشنواره‌هایی برای قرائت و حفظ قرآن بر برگزاری جشنواره‌هایی برای کتابت قرآن تأکید کرد و گفت: در جهان اسلام گروه‌های بسیاری در اشاعه دین مبین اسلام نقش داشتند. شاخص‌ترین آنها قاریان و کاتبان بودند که به عنوان یاران پیامبر(ص) مورد احترام بودند.

وی اظهار کرد: به تدریج کاتبان فراموش شدند و توجه به قرائت و قاریان متمرکز شد. در حالی که باید توجه عمقی به قرآن داشته باشیم و در این زمینه کاتبان قرآن نقش مؤثری دارند.

زدوار گفت: کاتبان نقش بزرگی در ثبت و ضبط قرآن داشتند و امروز هم کاتبان و خوشنویسان آیات الهی را به زیبایی مکتوب می‌کنند.

این هنرمند خوشنویس خوزستانی با تصریح به کم‌رنگ شدن توجه به کاتبان قرآن گفت: امروز در ادارات و سالن‌های اجتماعی ما نقشی از یک آیه نمی‌بینید. آیات باید زیبا نوشته شوند، مردم آنها را ببینند، به آنها فکر کنند تا زمینه برای تأثیر آیات بر زندگی آنها به وجود آید.

مسئول انجمن خوشنویسان اهواز گفت: پیش از این آلبومی از آیات قرآن را کتابت کردم که فردی هنردوست که ساکن آلمان است آن را خریداری کرد. در حال حاضر هم تعدادی از آیات قرآن را کتابت کردم که در مرحله تذهیب هستند.

captcha