نشست‌های علمی و کاربردی ویژه مبلغان قبل از اعزام ماه رمضان برگزار می‌شود
کد خبر: 3592542
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱

نشست‌های علمی و کاربردی ویژه مبلغان قبل از اعزام ماه رمضان برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: نشست‌های علمی و کاربردی با هدف لزوم آشنایی مبلغان با سواد رسانه‌ای و مهارت‌های زندگی و انس با قرآن و همچنین بحث آشنایی با روش‌های تدریس آسان و موثر قرآن کریم، قبل از اعزام به تبلیغ ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری گردهمایی بزرگ مبلغان و برگزاری نشست‌های علمی و کاربردی با هدف لزوم آشنایی مبلغان با سواد رسانه ای و مهارت های زندگی و انس با قرآن قبل از اعزام به تبلیغ ماه مبارک رمضان خبر داد.
روستا آزاد با اشاره به گردهمایی بزرگ مبلغان قبل از اعزام به تبلیغ ماه مبارک رمضان تصریح کرد: به خواست خدا همچون سال های گذشته این گردهمایی بزرگ به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با مشارکت مدیریت حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات و دیگر نهادها و با حضور رییس محترم مجلس شورای اسلامی و یکی از مراجع عظام تقلید در تاریخ اول خرداد سال جاری برگزار خواهد شد که تمامی مبلغان می توانند در این گردهمایی شرکت کنند.
وی گفت: پیش از اعزام مبلغان به تبلیغ ماه مبارک رمضان یک سری نشست‌های علمی و کاربردی و مهارتی در چند رده و موضوع  برای مبلغان برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه به تبیین موضوعات این نشست ها پرداخت و افزود: یکی از موضوعات با توجه به اهمیت بحث قرآن، موضوع ایجاد انس با قرآن برای مبلغان و همسران آنان و خواهران مبلغه است که با حضور استاد بهجت‌پور برگزار خواهد شد.
وی عنوان کرد: از دیگر نشست ها با توجه به اهمیت آن، نشست آشنایی با روش تدریس روان‌خوانی قرآن است که بر اساس آن یکی از فعالیت‌های اصلی مبلغان در ماه مبارک رمضان برگزاری جلسات آموزشی قرآن کریم در مناطق تبلیغی است که اعم از بحث تفسیر و روخوانی  و روان‌خوانی قرآن است و همچنین این نشست مربوط به آشنایی با فنون تدریس قرآن است که از طرق نرم‌افزار مربوطه، مبلغان با فنون و روش‌های تدریس آشنا خواهند شد.
روستا آزاد افزود: با توجه به اهمیت بحث فضای مجازی و لزوم آشنایی مبلغان با چالش‌های در این حوزه نشستی با عنوان فضای مجازی و سواد رسانه ای طراحی شده که انشالله در یک نشست ۴ ساعته مبلغان با آن آشنا خواهند شد.
captcha