حضور 59 شهردار در اجلاس شهرداران جهان اسلام
کد خبر: 3592557
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹

حضور 59 شهردار در اجلاس شهرداران جهان اسلام

گروه اجتماعی: اجلاس شهرداران جهان با حضور 59 شهردار از 27 کشور جهان اسلام پنجم اردیبهشت‌ماه در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد، سوم اردیبهشت‌ماه در نشست خبری اجلاس شهرداران جهان اسلام که در محل شهرداری مشهد برگزار شد، گفت: نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام با حضور 59 شهردار از 27 کشور جهان اسلام برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه آشنایی جوانان کشورهای اسلامی با امورات کشورداری از جمله اهداف این اجلاس است، اظهار کرد: تمرین مدیریت و در نهایت اتحاد، انسجام، همدلی و هم‌افزایی در بین نمایندگان کشورهای اسلامی و وحدت نگاه در خصوص نفی خشونت و تروریسم علیه ملت‌های جهان و مسلمان بود از دیگر اهداف این اجلاس است.
مرتضوی با اشاره به اینکه مشهد در سال 2017 میلادی از سوی سازمان آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شده است که رخدادهای مهمی در حوزه‌های مختلف شهر مشهد در این راستا محقق خواهد شد، ابراز کرد: بر اساس شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزیده شده است، از همین رو در راستای برنامه‌های فرهنگی مشهد 2017، این اجلاس را برگزار خواهیم کرد.
وی در مورد اهداف برگزاری این اجلاس تصریح کرد: بررسی فرصت‌ها و چالش‌های مدیریت شهری در شهرهای اسلامی، اشتراک تجارب شهرها در زمینه گردشگری و گردشگری مذهبی، اقتصاد شهری، حصول درآمدهای پایدار، نقش پایتخت فرهنگی در توسعه شهرها، معماری اسلامی، دیپلماسی شهری و ایجاد پیوند دوستی بین شهرهای مختلف اسلامی از جمله این اهداف است.
شهردار مشهد با اشاره به اینکه این اجلاس در پنجم اردیبهشت‌ماه جاری آغاز می‌شود و با برگزاری جلسات در روز ششم اردیبهشت ادامه می‌یابد، عنوان کرد: در روز آخر نیز با برگزاری تور شهری برای هیئت‌ها، اجلاس پایان می‌یابد.
مرتضوی عنوان کرد: شهرداران 59 شهر شامل 40 شهر خارجی و 19 شهر داخلی از 27 کشور از 3سه قاره جهان در این اجلاس شرکت می‌کنند که از آن جمله می‌توان به کشورهای افغانستان، پاکستان، تایلند، ترکیه، سوریه، عراق، عمان، قرقیزستان، لبنان، اتیوپی، مالی، اوگاندا، الجزایر، تانزانیا، سیرآلئون، غنا، مراکش، موریتانی، مالزی، نیجر، یمن، بوسنی، آلبانی، روسیه، استرالیا، سیدنی و ساحل عاج اشاره کرد.
وی گفت: طی سال‌های گذشته، اجلاسی به این وسعت در سطح کشور برگزار نشده و اجلاس شهرداران جهان اسلام، سومین اجلاسی است که بعد از برگزاری موفق اجلاس‌های جوانان و جامعه ایمن که رضایتمندی کم‌نظیر شرکت‌کنندگان را دربر داشت، در راستای برنامه‌های مشهد 2017 برگزار می‌شود.
شهردار مشهد با تاکید بر اینکه این اجلاس می‌تواند دستاوردهای مهمی در حوزه گردشگری داشته باشد، اظهار کرد: خوشبختانه ارتباطات مطلوبی با کشورهای اسلامی در زمینه اقتصادی و فرهنگی داریم و خواهرخواندگی مشهد با چند شهر جهان به امضا رسیده است.
مرتضوی با بیان اینکه اقتصاد مشهد بر محور زیارت استوار است، ابراز کرد: اگر بتوانیم با برگزاری اینگونه اجلاس‌ها، تعداد گردشگران را افزایش دهیم، اقتصاد شهر هم توسعه خواهد یافت، علاوه براین در نظر داریم که ارتباطمان را با کشورهای اسلامی در سال‌های آینده ادامه دهیم تا بتوانیم میزبانی اجلاس شهرداران متروپلیس را هم در آینده بر عهده بگیریم.
captcha