ایجاد وقف‌های قرآنی؛ گامی مؤثر در خودکفائی مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3592593
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
اعتمادی مطرح کرد:

ایجاد وقف‌های قرآنی؛ گامی مؤثر در خودکفائی مؤسسات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست اوقاف الیگودرز وقف قرآنی را مهم‌ترین عامل خودکفائی اصحاب قرآنی دانست و اظهارکرد: مربیان و خادمین قرآن باید به این مهم در جلسات توجه بیشتر داشته باشند که اگر ما با نیت آموزش و ارتقاء و حمایت متولیان قرآن موقوفه داشته باشیم، خیلی از دغدغه‌های مالی که امروز توسط مؤسسات عنوان می‌شود، رفع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرا(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام اعتمادی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان الیگودرز، شامگاه شنبه، دوم اردیبهشت ماه، در دیدار با مسئولان مؤسسات و کانون‌های قرآنی این شهرستان، گفت: تعامل نهادهای فرهنگی در اجرای برنامه‌های قرآنی می‌تواند کیفیت و اثربخشی آن‌را دو چندان کند.
وی با معرفی قرآن به‌عنوان بهترین نسخه شفابخش برای درمان آسیب‌های امروز جامعه، بیان کرد: ایجاد انگیزه برای انس با قرآن کریم مهم‌ترین شاخصه مؤسسات قرآنی در سراسر کشور است.
اعتمادی ادامه داد: جامعه قرآنی که متشکل از حافظان و قاریان قران کریم هستند باید به روند روبه‌رشد اصحاب خود تمرکز ویژه داشته باشند، به این معنا که از تمام توان و ظرفیت‌ها برای آموزش و تربیت نسل نونهال و نوجوان استفاده کنند،
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان الیگودرز تأکید کرد: مؤسسات قرآنی می‌توانند چشم چراغ خانواده‌ها بوده و والدین را از انبوه نگرانی‌ها برهانند.
وی ضمن تقدیر از زحمات مسئولان مؤسسات قرآنی، موازی‌کاری غیر تأثیرگذار در بحث آموزش قرآن کریم را یک آسیب جدی دانست و اشاره کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه یکی‌از نهادهایی است که در همه امور چه نشر و آموزش قرآن و چه برگزاری مسابقات تا سطح بین‌المللی درهمه رشته‌های قرآنی پیشتاز است.
اعتمادی وقف موقوفه قرآنی را مهم‌ترین عامل خودکفائی اصحاب قرآنی دانست و تأکید کرد: مربیان و خادمین قرآن کریم باید به این مهم در جلسات توجه بیشتر داشته باشند که اگر ما با نیت آموزش و ارتقاء و حمایت متولیان قرآن کریم موقوفه داشته باشیم، خیلی از دغدغه‌های مالی که امروز توسط مؤسسات عنوان می‌شود، رفع خواهد شد.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه الیگودرز، مسابقات قرآن کریم سال جاری سازمان اوقاف و امور خیریه استان را تابلو نظام اسلامی معرفی و از عموم مردم و کانون‌های قرآنی درخواست کرد که افرادی که در کلاس‌های مؤسسات آن‌ها در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و مفاهیم آموزش دیده‌اند نیز باید بیایند و در این جایگاه خود را محک بزنند، چراکه قطعاً همه خانواده‌ها و جامعه از اثرات آن استفاده خواهند کرد.
وی اجرای طرح حفظ قران کریم در شهرستان الیگودرز را در سال گذشته بسیار موفق ارزیابی کرد و گفت: باتوجه به بررسی‌های که انجام شده این ظرفیت بسیار بالا در شهرستان‌های همجوار نیز وجود دارد که از آن استفاده نشده است، اما مربیان مجرب و پرتوان ما توانستند آن را انجام دهند.
اعتمادی در رابطه با برنامه‌های قرآنی سال جاری در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان الیگودرز، عنوان کرد: ما امسال استعداد شناسی قرآنی در همه روستاها را با کمک همه مؤسسات قرآنی شهرستان الیگودرز در دستور کار قرار خواهیم داد.
منبع: روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان

captcha