برگزاری مسابقات قرآن به صورت دومرحله‌ای اقدام مثبتی است
کد خبر: 3592663
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
مهدی ساعد:

برگزاری مسابقات قرآن به صورت دومرحله‌ای اقدام مثبتی است

گروه مسابقات: مهدی ساعد، قاری ممتاز قرآن با اشاره به دو مرحله‌ای شدن مسابقات و اینکه تلاوت در این فضا و شرایط سخت است در کل این اقدام را مثبت ارزیابی کرد.

گفت و گوی ساعد با ایکنا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مهدی ساعد، قاری ممتاز قرآن در افتتاحیه نوبت عصر سومین روز از رقابت‌های سی و چهارمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن در شبستان اصلی مصلی امام خمینی(ره) به تلاوت قرآن پرداخت.
وی پس از تلاوت در غرفه ایکنا حاضر شد و بیان کرد: این که بیش از 300 نفر از جهان اسلام در این مسابقات و در کنار هم، حول قرآن تلاش می‌کنند و قرآن می‌خوانند مایه افتخار است.
ساعد در مورد تلاوتش گفت: صوت سالن موقع تلاوت بنده یک مقدار نامساعد بود اما بعداً بهتر شد، تلاوتم بد نبود هر چند که زیاد راضی نبودم چراکه هنگام عصر و بعد از صرف ناهار بدن یک مقدار سست می‌شود اما سعید پرویزی نماینده کشورمان خوب کنار آمد اما روی من تأثیر گذاشت لذا می‌توانست بهتر باشد.
قاری ممتاز قرآن در مورد تجمیع مسابقات در این دوره گفت: بحث وحدت در این دوره از مسابقات نکته مثبتی است که باید روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد چرا که می‌تواند تأثیر زیادی در جهان اسلام داشته باشد، با توجه به این که مسابقات بین‌المللی ایران یکی از سطح بالاترین مسابقات است و لذا ظرفیت خوبی است که می‌توان از آن در فضای جهان اسلام بهره گرفت.
وی در ادامه افزود: با این حال باید دست‌اندرکاران توان بیشتری را برای این مسابقات صرف می‌کردند، البته تلاش آنها خوب بوده اما جای کار بیشتری دارد که بتوانند برنامه همه پسندتری داشته باشند البته تاکنون هم اینطور بوده و همه جهان اسلام باید بدانند که قدرت مسلمانان و مؤمنان در کتاب الهی است و انسان در محضر کتاب الهی که می‌نشیند موجب وجود برکات است و امیدوارم این برکت بر همه امت اسلامی نازل شود.
ساعد در خصوص دو مرحله‌ای شدن مسابقات در این دوره تصریح کرد: دو مرحله‌ای شدن مسابقات خوب است و حقیقتا فضای خواندن در این شرایط و فضاها سخت است مخصوصا که قاری تحت فشار زمان و تجوید و سایر بخش‌های مسابقات است، لذا زمانی که مسابقات در سه مرحله برگزار می‌شود توان قاری تحلیل می‌رود و جالب این است که قاری باید در فینال بهترین تلاوتش را انجام دهد.
وی در ادامه افزود: همین مسئله ممکن است برای قاری مشکل‌ساز شود و به دلیل سطح شرکت‌کنندگان در این دوره این نحوه اجرا به نظرم خوب است و امیدوارم به برکت قرآن که خود قرآن می‌گوید: «قُلْ بِفَضْلِ اللَّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَلِكَ فَلْيَفْرَحُوا هُوَ خَيْرٌ مِمَّا يَجْمَعُونَ» مشکلات برطرف شود، این همه مصیبتی که در جهان اسلام به وسیله داعش و ... به وجود آمده برای از بین بردن قوای مسلمانان است که امیدوارم به لطف قرآن این برکت و خوشحالی بار دیگر با امینت کامل برای مسلمانان دنیا برگردد و در سایه سار قرآن و اهل بیت(ع) و با ظهور امام عصر(عج) به یک زندگی ایده‌آل برسیم.
captcha