زندگی قرآنی بدون فهم آیات و درک معانی غیرممکن است
کد خبر: 3592690
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
بانوی حافظ نیجریه ای:

زندگی قرآنی بدون فهم آیات و درک معانی غیرممکن است

گروه بین الملل: بدون فهمیدن آیات قرآن و درک معانی، امکان عمل به آیات و زندگی طبق دستورات قرآن ممکن نیست و یادگیری مفاهیم و معانی آیات در اولویت قرار دارد.

زندگی قرآنی بدون فهم آیات و درک معانی غیرممکن است
«فاطمه عثمان»، بانوی 24 ساله نیجریه ای در گفتگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، ضمن تقدیر از راهنمایی ها و کمک های مادرش در حفظ قرآن اظهار کرد: زمانیکه پنج ساله بودم، مادرم حفظ قرآن را به من آموزش داد.
وی گفت: 10 سال طول کشید تا قرآن را حفظ کنم و در این مدت بیشتر روی معانی و مفاهیم قرآن کار می کردم.
فاطمه با بیان اینکه این اولین تجربه خود از شرکت در مسابقات بین المللی قرآن است، تصریح کرد: قبلا در مسابقات ملی قرآن نیجریه شرکت کردم و رتبه نخست را به دست آوردم ولی شرکت در مسابقات بین المللی یکی از بهترین تجارب زندگی من است.
وی به عنوان یک مادر، آموختن قرآن را به فرزندان ضروری دانست و گفت: اگر مادران در آرزوی داشتن فرزند صالح هستند، باید فرزند خود را از کودکی با قرآن آشنا سازند زیرا تأثیر همنشینی با قرآن در کودکی بسیار زیاد است و تا آخر عمر با انسان خواهد ماند.
فاطمه با اشاره به آموختن حفظ قرآن به پسر هفت ساله خود، افزود: علاوه بر آموختن قرآن به کودک خود، شاگردانی نیز دارم که حفظ و مفاهیم و تفسیر قرآن را به آنها آموزش می دهم.
وی در خصوص لزوم یادگیری معانی آیات گفت: بدون فهمیدن آیات قرآن، امکان عمل به آیات و زندگی طبق دستورات قرآن ممکن نیست و یادگیری مفاهیم و معانی آیات در اولویت قرار دارد.
حافظ نیجریه ای حمایت دولت نیجریه را از برنامه های قرآنی مثبت خواند و افزود: نیجریه کشور امنی است و مسلمانان در صلح و آرامش زندگی می کنند و دولت از فعالیت ها و برنامه های قرآنی حمایت می کند اما مدارس دولتی فاقد آموزش های قرآنی است.
وی گفت: کودکان مسلمان در نیجریه قرآن را از والدین خود و در کلاس های خصوصی یاد می گیرند.
فاطمه قرآن را تنها راه رسیدن به رستگاری و بهشت توصیف کرد و افزود: قرآن در زندگی من تأثیر زیادی گذاشته و این قرآن است که در زندگی مرا راهنمایی کرده و از مشکلات نجات می دهد.
وی در نخستین روز مسابقات بین المللی قرآن بانوان حضور در این مسابقات را بسیار جذاب دانست و گفت: قرار است، پس فردا بر سکوی رقابتها حاضر شوم و با آشنایی که با حفاظ کشورهای دیگر پیدا کرده ام، به نظرم این رقابت ها بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
مطالب مرتبط
captcha